UTAlumni NetwerkAgendaTwente Alumni Lezing Zwolle

Twente Alumni Lezing Zwolle

Lezing door: Rick Hogeboom
PhD student & Directeur Water Footprint Network

Hoe groot is jouw watervoetafdruk?

Een passie voor water, dat heeft Rick Hogeboom zeker wel. Hij neemt je daarom graag mee op zijn ontdekkingstocht naar hoe wij (mensen) omgaan met dit nuttige natte goedje. Van douches en drinkwater tot boeren en bedrijven, van verspilling en verkwisting naar besparing en beleid. Ontdek welke rol jij speelt of kunt spelen in het oplossen van mondiale watercrises. Het wordt een positief verhaal!

In zijn PhD onderzoek richt Rick zich op de menselijke watervoetafdruk en hoe die te beteugelen. Daarnaast is hij directeur bij Water Footprint Network, een internationaal opererende stichting die duurzaam, eerlijk en efficiënt gebruik van water promoot.

Twente Alumni Lezingen

Deze lezing is onderdeel van de Twente Alumni Lezingen waarbij 8 onderzoekers 8 grote steden in Nederland langs gaan. De onderzoekers doen Rotterdam, Utrecht, Amsterdam, Groningen, Zwolle, Deventer, Nijmegen en Eindhoven aan. Alle onderzoekers werken in hun vakgebied; of het nou om nieuwe manieren om energie op te slaan, naaldloze injecties, Alzheimer, het terugdringen van de waterschaarste, of robots op de werkvloer gaat, aan oplossingen voor de wereldwijde maatschappelijke uitdagingen van deze tijd. Door hier als UT community samen in op te trekken, komen we steeds een stap dichterbij de oplossing. Dus sluit je aan!

In het kort:

• Dinsdag 9 april 2019 (start 19:00 uur)
  • bijHanz, Hanzeplein 11-27, Zwolle
  • Prijs: vijf euro (inclusief borrel)
  • Taal: Nederlands
TWENTE ALUMNI LEZING ZWOLLE