UTAlumni NetwerkAgendaTwente Alumni Lezing Rotterdam

Lezing door: David Fernandez Rivaz
Universitair Docent Mesoscale Systems groep

No need for needles

Hoe kun je medicijnen pijnvrij toedienen aan (bijvoorbeeld) mensen met Diabetes? En wat dacht je van die vervelende inentingen voor kinderen? Door het ontwikkelen van een laser die bubbels genereert streeft David Fernandez Rivas ernaar om deze methode tot werkelijkheid te maken. Mooi meegenomen: de methode creëert minder schade aan de huid en is minder belastend voor het milieu.

Maar hoe ontwikkel je die door een laser gegenereerde bubbel? En wat zijn de mogelijkheden voor deze methode in de toekomst? Tijdens zijn lezing zal David Fernandez Rivas, Universitair Docent, ingaan op deze vragen – en meer.

Twente Alumni Lezingen

Deze lezing is onderdeel van de Twente Alumni Lezingen waarbij 8 onderzoekers 8 grote steden in Nederland langs gaan. De onderzoekers doen Rotterdam, Utrecht, Amsterdam, Groningen, Zwolle, Deventer, Nijmegen en Eindhoven aan. Alle onderzoekers werken in hun vakgebied; of het nou om nieuwe manieren om energie op te slaan, naaldloze injecties, Alzheimer, het terugdringen van de waterschaarste, of robots op de werkvloer gaat, aan oplossingen voor de wereldwijde maatschappelijke uitdagingen van deze tijd. Door hier als UT community samen in op te trekken, komen we steeds een stap dichterbij de oplossing. Dus sluit je aan!

In het kort:

• Donderdag 14 maart 2019 (start 19:00 uur)
  • De Nieuwe Poort, Het Groothandelsgebouw, Weena 711 Rotterdam
  • Prijs: vijf euro (inclusief borrel)
  • Taal: Nederlands
TWENTE ALUMNI LEZING ROTTERDAM