UTAlumni NetwerkAgendaTwente Alumni Lezing - Voor de koplopers van morgen

Twente Alumni Lezing - Voor de koplopers van morgen Utrecht - Jaap Beernink

De Universiteit Twente houdt graag goed contact met al haar alumni. Daarom wordt jaarlijks een reeks lezingen door heel Nederland georganiseerd. Bij alle sprekers, of ze nou als hoogleraar, docent, alumnus of op een andere manier verbonden zijn aan de UT, zit het ondernemende karakter van de UT in het bloed. En daar zijn we trots op! Mede mogelijk gemaakt door het Universiteitsfonds Twente reizen we met de zeven 'ondernemende' sprekers door het hele land. Met uiteenlopende thema’s als plastic soup, de verbeeldingskracht van ondernemers, het belang van onze zeebodem en storytelling.

Ondernemerschap zit Jaap Beernink in het bloed. Tijdens zijn studie Bedrijfskunde aan de Universiteit Twente werd het vak van ondernemer steeds aantrekkelijker en richtte hij als student zijn eerste bedrijf op. Dit bedrijf was de voorloper van zijn succesvolle bedrijf ‘Golden Egg Check’, waarmee waardevolle data rondom start-ups, hun voorspelbaarheid en succes wordt verzameld. Daarnaast is Jaap ook CEO van Novel-T, directeur van de Holding van de Universiteit Twente en lid van de Twente Board.

Met al zijn werkzaamheden zet Jaap zich iedere dag in voor de koplopers van morgen. Door hen te voorzien van waardevolle data, advies en een bloeiend ondernemersklimaat in Twente en daarbuiten.