UTAlumni NetwerkAgendaXperimenta (6-10 jaar)

Xperimenta (6-10 jaar)

Xperimenta is een maandelijkse onderzoeksmiddag voor kinderen.

Nieuwsgierige kinderen uit groep 4 t/m 7 komen bij Xperimenta op een leuke en interactieve manier in contact met verschillende aspecten van de verrassende wereld van wetenschap en technologie (W&T).

THEMA 7 oktober : Duurzame energie met Solarteam Twente

Met het thema 'Duurzame energie' krijgen we bezoek van Solarteam Twente! Zij bouwen een auto die volledig op zonne-energie rijdt. Ze zullen ons van alles vertellen over de auto. Daarnaast gaan we samen nadenken over hoe we duurzame energie kunnen opwekken.

HOE ZIET EEN MIDDAG ERUIT?

De deelnemers krijgen eerst een kindercollege van een echte wetenschapper (in de ruimste betekenis van het woord), waarna ze op een spannende ontdekkingstocht gaan door te proeven, te ruiken, te horen, te zien en te voelen. Ze gaan zelf aan de slag: groepjes rouleren langs proefjes, experimenten en andere spannende activiteiten die met het thema van het kindercollege te maken hebben.

De Xperimenta middag vindt plaats op elke tweede woensdag van de maand: van 15.00 tot 17.00 uur, in de Museumfabriek (Het Rozendaal 11 in Enschede). Een middag kost 8.50 euro per kind. Daarnaast is het mogelijk om een strippenkaart te kopen voor 75 euro. Deze strippenkaart geeft toegang tot 10 Xperimenta middagen.