UTAlumni NetwerkAgendaMaster Class Behavioral Targeting

Master Class Behavioral Targeting

Het gebruik van internet als interactie-, transactie- en informatieplatforms in combinatie met het explosieve gebruik van Social Media biedt marketeers veel nieuwe mogelijkheden om klanten en hun gedrag te monitoren en zeer specifieke en accurate klantenprofielen te creëren. Big Data en een aantal nieuwe analytische technologieën bieden marketeers de middelen om klanten te lokaliseren en hen een-op-één te benaderen.

Datum: 2 Oktober, 2017.
Tijd: 9.00 - 17.00 uur
Locatie: Erlenmeyer (gebouw Gallery)
Deelname: gratis, maar er is een beperkt aantal plaatsen. Registratie via www.utwente.nl/behavioral-targeting/

Wat is Behavioral Targeting?

Behavioral Targeting (ook bekend als Online Profiling) is een term die wordt gebruikt voor online één-op-één communicatie met klanten, wat leidt tot effectieve werving en hoge conversiepercentages. Gedragsgerichte targeting is gebaseerd op online klantprofielen en een-op-één-benadering met reclame. Kunstmatige intelligentie en geavanceerde algoritmen maken dergelijke benaderingen zeer effectief en kostenefficiënt en volgens veldervaringen aantoonbaar effectief als communicatie- en overtuigingsinstrument.

Bekijk de website en meld je aan!

Organisatie

De Master Class Behavioral Targeting is een samenwerking van de faculteit BMS met de UT afdeling Marketing & Communicatie en het EIT Digital. De Master Class brengt academici en beoefenaars in contact met deze nieuwe online marketing techniek en presenteert bewezen methodieken voor het profileren en toepassen van deze technieken in echte situaties met een accent op de educatieve markt. De masterclass zal ook kritisch kijken naar ethische en andere problemen die zich voordoen wanneer dergelijke technieken worden toegepast.