UTAlumni NetwerkAgendaStudium Generale - Acupunctuur: filosofie en effect
acupunctuur

Studium Generale - Acupunctuur: filosofie en effect Drs. Martien Zeegers en Prof.dr. Michel van Putten

In China is acupunctuur al eeuwenlang een manier om ziekten te genezen of pijnen te verlichten. Wat is de filosofie erachter? Hoe, op welke plekken en bij welke aandoeningen helpt het? En gaan acupunctuur en moderne geneeskunde in China hand in hand? Of zijn er wrijvingen, zoals soms in Nederland?

Studenten Biomedische Technologie en Technische Geneeskunde hebben die wisselwerking onderzocht tijdens een recente studiereis en vertellen er over. Acupuncturist Martien Zeegers gaat in op de waarde van acupunctuur. Neuroloog Michel van Putten bekijkt het met een meer reguliere bril.

Drs. Martien Zeegers is acupuncturist bij het Hwa To Acupunctuur Centrum dat gelieerd is aan het UMC Groningen. Zij begeleidt ook studenten Geneeskunde.

Prof.dr. Michel van Putten is hoogleraar klinische neurofysiologie (UT) en neuroloog bij Medisch Spectrum Twente.

Vrijhof/Agora.

In samenwerking met studievereniging Paradoks.

Foto: Megan Cole