Victor Jetten wint Geo Prestige Award 2018

De winnaar van de Geo Prestige Award Juryprijs 2018 is Victor Jetten. Dat maakte vakvereniging Geo-Informatie Nederland (GIN) maandagavond bekend tijdens het jaarlijkse GIN-Gala in Den Bosch. Naast een Juryprijs was er ook een Geo Prestige Award Publieksprijs te winnen. Deze werd uitgereikt aan Roelof Boekhold van ProRail.

Wereldkaart

De vakjury riep Victor Jetten (professor faculteit ITC Geo-Informatie Wetenschappen en Aardobservatie bij Universiteit Twente) uit als winnaar van de Geo Prestige Award Juryprijs. Koos Krijnders licht namens de jury toe: “Het vakgebied geo-informatie overlapt steeds meer andere disciplines, zoals de ICT bijvoorbeeld. Dat vereist een andere opzet van onze opleidingen en het wetenschappelijk onderzoek. Victor Jetten heeft met een hernieuwde opleiding aan het ITC/TUTwente een veelbelovende start gemaakt. Internationaal timmert Jetten aan de weg en weet hij geo-informatie goed op de wereldkaart te zetten.”

Geo Prestige Award

De Geo Prestige Award (GPA) is in het leven geroepen om innovatie en zichtbaarheid binnen het vakgebied te stimuleren en om de volgende generatie aan het geo-domein te binden. Het thema van dit jaar is ‘Geo op de kaart’. Op basis van alle inzendingen selecteerde de jury drie kandidaten: Victor Jetten, Roelof Boekhold en Marcel Broekhaar. Alle drie de genomineerden maakten kans op de Publieks- en Juryprijs.

Prijs

De GPA gaat niet over het winnen van iets fysieks, maar zorgt ervoor dat iedereen in het geo-werkveld weet wie het nieuwe boegbeeld is van het vakgebied geo-informatie. De winnaars van de Publieksprijs én de Juryprijs worden uitgenodigd om volgend jaar plaats te nemen in de jury van de volgende GPA-verkiezing.

L.P.W. van der Velde MSc (Laurens)
Woordvoerder College van Bestuur (CvB)