HomeOnderzoekWetenschappelijke thema'sCreating intelligent manufacturing systemsNieuwsGreen Team Twente plukt de vruchten van een jaar lang zwoegen

Green Team Twente plukt de vruchten van een jaar lang zwoegen

Green Team Twente lanceerde begin dit jaar hun nieuwe waterstofauto. De nieuwe auto werd gepresenteerd via een car reveal livestream op hun YouTube kanaal. Green Team Twente is hét studententeam dat elk jaar een nieuwe waterstofauto bouwt. Zij zijn de huidige wereldkampioen in het bouwen van de meest efficiënte urban car van de wereld. Ze hebben deze titel gewonnen in 2019. In verband met corona kon er sindsdien geen nieuwe Shell Eco Marathon race plaatsvinden. De off-track awards werden namens de Shell Eco Marathon dit jaar wel uitgereikt. Green Team Twente sleepte er dit jaar maar liefst drie binnen. Het team won: de Communication Award, de Vehicle Design Urban Concept Award en de Technical Innovation Award.

Het studententeam bestaat inmiddels 10 jaar. Dat vieren ze met een tentoonstelling waarbij 10 jaar Green Team Twente en de waterstofauto's centraal staan. De tentoonstelling is georganiseerd in samenwerking met de Museumfabriek in Enschede. Ondanks corona hebben zij toch een mogelijkheid gevonden om de tentoonstelling door te laten gaan. De tentoonstelling wordt namelijk binnenkort gepresenteerd via een Virtual Reality tour op hun website. (www.greenteamtwente.nl). Green Team Twente heeft dit jaar nog meer ambitieuze plannen. Ze zijn bezig met het in productie stellen van hun eigen waterstof documentaire. Dit doen zij samen met vooruitstrevende bedrijven, die een sleutelpositie van waterstof in de energietransitie tegemoet zien.

Tekst door: Laura Haarhuis, PR & Events, Phone nr: +31 6 12 17 95 97