Electric Superbike Twente wint MotoE Kampioenschap 2018

Electric Superbike Twente heeft in het eerste seizoen gelijk de winst in de MotoE competitie gepakt. Op het Anglesey circuit in Wales pakte coureur Thijs Peeters twee keer de winst. Dit leverde 2 maal de volle 25 punten op, wat ruim voldoende was om kampioen van 2018 in de MotoE te worden.

Het team met studenten van de Universiteit Twente kende een relatief probleemloos weekend. “We konden alle sessies rijden, waardoor we steeds snellere rondes neer konden zetten”, aldus coureur en kampioen Thijs Peeters.

Door technisch malheur van een aantal concurrerende teams stond het Twentse team al ruim aan kop. De races uitrijden was voldoende geweest. “Natuurlijk gaan we voor snelheid. We hebben elke sessie op dit circuit weer nieuwe afstellingen getest. Mede daardoor konden we het hele weekend versnellen”, aldus Powertrain Manager Jeroen Goudswaard.

Team manager Tim Veldhuis is trots op het hele team. “Het is ongelofelijk. We laten de wereld zien dat het mogelijk is in 12 maanden een elektrisch racemonster te ontwerpen, bouwen en racen, en de winst is een mooie bekroning voor ons harde werk. Maar het verhaal is nog niet klaar. Er wordt nu al een verbeterde versie ontwikkeld. Volgende zomer wordt fantastisch!”

Beeldmateriaal is te vinden op superbiketwente.nl/media. Een video van de race is op het YouTube-kanaal te vinden. Voor vragen, interviews of een bezoek aan de Future Factory: Tim Veldhuis (Team manager) t.veldhuis@superbiketwente.nl of +31(0)6-53 45 36 97.

drs. J.G.M. van den Elshout (Janneke)
Persvoorlichter (aanwezig ma-vr)