Dutch Design Week 2022: Oproep nieuwe projecten!

Jaarlijks in oktober vindt in Eindhoven Dutch Design Week (DDW) plaats. DDW is het grootste designevenement in Noord-Europa! Duizenden designers presenteren hun werk en ideeën. Dit jaar, van 22 tot en met 30 oktober, neemt Universiteit Twente deel aan lezingen, workshops, een expositie en andere activiteiten in drie programma's: Up Close & Personal by Design UnitedEmbassy of Health and DRIVE festival

Projecten gezocht

Dutch Design week is ieder jaar weer een spannend event voor de UT community. Het perfecte moment voor studenten, studenten teams en onderzoekers om (Design) research projecten te presenteren aan een gevarieerd publiek, dat uit alle uithoeken van de wereld komt. Je kunt nu je project aanmelden! Deadline: 1 juli 2022.

DDW22: GET SET

Ieder programma heeft zijn eigen thema's en manier van showcasen, maar ze zijn allen verbonden aan het overkoepelende DDW thema: 'Get Set': Miriam van der Lubbe, Creative Head Dutch Design Week 2022: "Get Set betekent dat wij -als ontwerpers, als burgers- in de juiste mindset moeten komen. In deze situatie zitten wij op dit moment. Maar we moeten ons voorbereiden op wat er komen gaat. We worden geconfronteerd met enorme uitdagingen zoals de klimaatcrsis, de oorlog in Oekraïne, ongelijkheid en vele andere maatschappelijke uitdagingen. Om gezamenlijk verandering teweeg te brengen, moeten we ons klaar maken voor de juiste mindset!"

Meer informatie over 'Get Set'
Bezoek website DDW

Lees het Engelstalige artikel voor meer informatie.