HomeOnderwijsStudent Services/ContactNieuws & eventsNieuws voor studentenPilot: vier koffieautomaten met havermelk-producten

Pilot: vier koffieautomaten met havermelk-producten Probeer de nieuwe Oat of this World-producten

Vanaf woensdag 16 maart zijn er vier koffieautomaten op de UT die producten met havermelk uitleveren in plaats van producten met koemelk. Het betreft een pilot twee maanden, georganiseerd door de UT en koffieleverancier Maas, om te onderzoeken of de UT-gemeenschap interesse heeft voor producten met plantaardige melk in koffieautomaten. Plantaardige melk heeft verschillende voordelen ten opzichte van koemelk: zo heeft het een lagere CO2-footprint, is minder land en water nodig voor de productie, is het lactose- en glutenvrij en natuurlijk veganistisch. Alle producten die normaal koemelk bevatten zijn in deze automaten beschikbaar met havermelk, inclusief chocolademelk.

De vier koffieautomaten zijn hier te vinden:

• Vrijhof – ingang bibliotheek
  • Technohal – derde verdieping
  • Ravelijn – begane grond
  • Horsttoren– begane grond, bij de servicedesk

De machines zijn eenvoudig te herkennen aan hun Oat of this World-wrapping, dus je kan ze niet missen.

Meer plantaardige producten

Als de nieuwe producten aanslaan, kan de pilot worden verlengd of kunnen meer machines op de UT worden gevuld met havermelkproducten. Contractmanager Anouk van der Wal, die de pilot samen met Maas organiseert, is blij met de pilot: ",,Het serveren van meer plantaardige producten sluit aan bij onze duurzaamheidsambities. Het komt ook tegemoet aan de wens van veel studenten en medewerkers voor meer veganistische opties. Ook voor mensen die lactose-intolerant zijn, is het fijn dat deze optie er is. Ik ben benieuwd hoeveel mensen deze machines de komende maanden gaan gebruiken! We willen ook graag weten of de producten bevallen, dus laat het ons weten door onze vragenlijst in te vullen.”

A.R. van der Wal (Anouk)
Projectleider/Contractmaanger CFM, Facility Services