HomeOnderwijsStudent Services/ContactNieuws & eventsNieuws voor studenten“Bij de Business Days Twente komen veel studenten er pas achter wat voor bedrijven er allemaal zijn”

De Business Days Twente starten op 14 februari. Het carrière-evenement, dat in 1996 voor het eerst werd gehouden, heeft een lange historie opgebouwd in het verbinden van studenten en het bedrijfsleven. Dit jaar wordt de Carrièrebeurs van de Business Days Twente op een andere locatie gehouden, niet meer op het vertrouwde Ganzenveld op de campus. Bestuurslid Lieneke Klaver vertelt over de editie van dit jaar.

HOE IS HET MOMENTEEL MET DE CARRIÈREKANSEN VAN STUDENTEN?

“De zoektocht naar een stageopdracht, afstudeerplek of startersfunctie is voor studenten lastiger geworden. Vooral in de afgelopen tijd, waarin de beperkingen vanwege het coronavirus veel invloed hebben gehad op de werkvloer, is het contact leggen tussen bedrijven en studenten vermoeilijkt. De bedrijven zijn druk geweest met de veranderingen in onder andere het thuiswerken en hadden vaak niet de middelen om een student goed te begeleiden. Als een student dan een plek heeft binnen een bedrijven dan is daar de volgende uitdaging: online aan de slag met je opdracht?”

WAT KUNNEN STUDENTEN EN BEDRIJVEN DIT JAAR VERWACHTEN?

“De beurs kennen de meeste studenten nog in de witte tent op de campus, maar dit jaar wordt het gehouden in de Grolsch Veste, het voetbalstadion van FC Twente. Studenten en bedrijven kunnen hier weer fysiek met elkaar in contact komen. We vinden het belangrijk dat zij de kans krijgen om elkaar echt te ontmoeten. Het is een mooie ruime locatie, waardoor het event hier zo 'normaal’ als mogelijk door kan gaan, ondanks de maatregelen waar we ons aan moeten houden.”

WAT IS DE BELANGRIJKSTE MOTIVATIE VOOR BEDRIJVEN OM MEE TE DOEN?

“Het contact tussen bedrijven en studenten is belangrijk, voor beide partijen. Bedrijven bieden de studenten een mooi aanbod aan verschillende carrièremogelijkheden. Ook zijn er voor de meeste bedrijven veel nieuwe vraagstukken en uitdagingen ontstaan. Studenten zorgen voor een frisse blik op deze vraagstukken en de veranderde situatie.”

WAAROM MOGEN STUDENTEN DEZE EDITIE BESLIST NIET MISSEN?

“Business Days Twente is de uitgelezen kans voor studenten om contact te leggen met interessante bedrijven en wellicht een stage, afstudeeropdracht of baan te vinden! Bij de beurs komen veel studenten er pas achter wat voor bedrijven er allemaal zijn. De afgelopen tijd is het lastiger geweest voor studenten en bedrijven om met elkaar in contact te komen. Bedrijven zijn enthousiast dat er weer een fysiek contactmoment met studenten wordt georganiseerd en zullen dan ook de studenten weer hartelijk ontvangen.”

Meer informatie en aanmelden

Voor informatie en om je in te schrijven ga naar de website.

• 14 & 15 februari: Kick-Off
  • 28 februari: Lunchlezing met Tim Hofman