HomeOnderwijsStudent Services/ContactNieuws & eventsNieuws voor studentenUT ondertekent partnership Special Olympics Nationale Spelen

UT ondertekent partnership Special Olympics Nationale Spelen

Achter de schermen wordt al tijden hard gewerkt aan het ontwerp van het Special Olympics Dorp dat in juni 2022 op onze campus gaat herrijzen. De samenwerking is inmiddels officieel, de handtekeningen werden gezet. Dit gebeurde onder toeziend oog van atleet en ambassadeur Marjolijn.

“De University of Twente is trots gastheer te mogen zijn voor dit mooie evenement”, zegt collegevoorzitter Vinod Subramaniam. “De Special Olympics Nationale Spelen sluit goed aan bij de missie en visie van de UT. Wij zijn een ‘people-first’ universiteit; mensen staan centraal, en inclusiviteit is één van de belangrijke kernwaarden. We vinden het belangrijk dat alle groepen en individuen toegang hebben tot de faciliteiten op onze campus en tot de innovaties die door onze wetenschappers en studenten gerealiseerd worden. Daarmee hopen we een bijdrage te leveren aan een inclusievere wereld”.

BROWNIES&DOWNIES

De ondertekening vond plaats bij het onlangs geopende Brownies&downieS in gebouw de Spiegel op de campus van de UT. Brownies&downieS is een bekende horecaketen met meer dan vijftig vestigingen. De keten biedt mensen met een afstand tot de arbeidsmarkt een echte werkplek in de horeca. Normaal gesproken vind je ze in stadscentra of dorpskernen. Echter samen met bedrijfscateraar Appèl worden er ook vestigingen geopend binnen het onderwijs.

Naast de ondertekening van het partnership werden er drie UT’ers onderscheiden door ambassadeur Marjolijn. Het speldje met de tekst 'We Are Special', dat symbool staat voor doorzettingsvermogen en kracht, prijkt vanaf nu op de borst van onder meer Vinod Subramaniam.