UIF Twente organiseert Twente-4 Hours Global

Een programma vol inspirerende en motiverde sessies en workshops, gericht op bruggen slaan en nieuwe ideeën opdoen: dat is Twente 4-Hours Global, een 24-uur-lang online evenement waaraan universiteiten van over de hele wereld deelnemen. De 'estafette' wordt georganiseerd door de University Innovation Fellows van de Universiteit Twente, en wordt gehouden op zaterdag 8 augustus vanaf 17.00 uur (CEST). Iedereen met interesse in innovatie en het hebben van impact is uitgenodigd deel te nemen.

Jaarlijkse organiseren de Fellows hun Europese meetup in Augustus. "Deze regionale meetups bieden de deelnemers de gelegenheid iets nieuws te leren, de Nederlandse cultuur te ontdekken en hun netwerk versterken. Door COVID-19 moeten we nieuwe manieren vinden om daar toch wat in te kunnen doen. We vinden het erg waardevol om al die communities samen te brengen en door online activiteiten kunnen we toch veel mensen met elkaar verbinden. 'Going big or going home' werd ons motto."

Over UIF

Het University Innovation Fellows-programma is een wereldwijd initiatief van Stanford University. Deelnemers aan het programma worden ondersteund in het vormgeven van het onderwijs dat zij krijgen op de universiteit waar ze studeren. Ook de Universiteit Twente is deelnemer in het programma, en ondersteunt de UIF-studenten in het teweegbrengen van verandering door innovatieve en ondernemende projecten. In 2016 was de UT de eerste Europese universiteit die deelnam aan het programma. Jaarlijks wordt een nieuwe groep studenten geselecteerd om zich aan te mogen sluiten.

“We zagen in onze internationale gemeenschap dat veel studenten in verschillende delen van de wereld aan soortgelijke problemen werken. Twente-4 Hours Global is een platform om leerervaringen en ideeën te delen waar iedereen van kan leren. De workshops gaan over een scala aan onderwerpen, van communicatie tussen culturen tot het maken van een vijfjarenplan en van het creëren van social media branding tot het opnieuw bedenken van een nieuwe sociale solidariteit. Voor iedereen is er wel iets. Het samenbrengen van een twintigtal universiteiten was een flinke uitdaging, maar we zijn van mening dat we een mooi programma hebben neergezet.

We hebben goed nagedacht over de beste online ervaring: snelle en interactieve leerervaringen, met veel tijd om in kleinere groepen te communiceren, leken het meest logisch. Dat laatste is vooral belangrijk, omdat we merken dat veel mensen een gebrek aan één-op-één-interacties met vreemden ervaren. De koffie-moment-ervaring is een belangrijk onderdeel van het programma.

De stream is 24 uur lang online, maar we verwachten natuurlijk niet dat deelnemers gedurende het hele event deelnemen. Je kan de workshops waarin je geïnteresseerd bent kiezen. We verwelkomen graag iedereen die geïnteresseerd is in het maken van nieuwe verbindingen, internationale samenwerking en innovatie bij Twente-4 Hours Global. Of je nu student, medewerker of onderzoeker bent: wees welkom!”

Voor het programma en aanmelden kan je terecht op de UIF-website.