HomeOnderwijsStudent Services/ContactNieuws & eventsNieuws voor studentenUniversiteit Twente breidt activiteiten voor studenten uit gedurende zomerperiode
Foto Annabel Jeuring

Dit jaar niet op het strand aan de Spaanse Costa of een weerzien met de familie in het buitenland: voor veel UT-studenten zijn de plannen voor de zomer in de war geschopt door het coronavirus. Daarom organiseert de Universiteit Twente in juli en augustus extra activiteiten om studenten toch een heel ontspannen en sportieve zomerperiode te bieden.

“We zien veel studenten die in Enschede blijven gedurende deze periode. Voor hen willen we graag wat extra’s bieden”, vertelt Ingrid Bos-Bosscha van het UT-sportcentrum. “Sport is een belangrijke bindende factor voor studenten. En natuurlijk superleuk in deze zomerperiode!”

Zo wordt er gedurende de hele zomer vier keer per week bootcamp gegeven, op maandag tot en met donderdag van 17.00 uur tot 18.00 uur. Ook het buitenzwembad heeft uitgebreide openingsuren en de tennisbanen zijn vrij te gebruiken voor (reservering verplicht). Dat geldt eveneens voor de beachvolleybalvelden.

Vanaf 3 augustus is ook de fitnessruimte in het sportcentrum weer geopend en is indoorsport weer mogelijk. Alle faciliteiten zijn zo ingericht zodat wordt voldaan aan de gezondheidsrichtlijnen van de overheid. Gebruikers wordt gevraagd van tevoren kennis te nemen van het daarvoor ontwikkelde protocol op de website.

De activiteiten zijn vrij toegankelijk voor iedereen met een UnionCard of een CampusCard. Voor een overzicht van alle activiteiten en hoe je kan reserveren, zie https://www.utwente.nl/en/sport/news/2020/6/668212/summer-activities.

Sport, cultuur en meer

De sportaccommodaties op de campus zijn niet de enige plek waar deze zomer van alles te doen. Op tal van plaatsen worden activiteiten georganiseerd. Zo organiseren de University Innovation Fellows op 8 augustus het event Twente-4 Hours Global en worden er wekelijks inspirerende online sessies gehouden door CuriousU.

Houd de website en onze Facebook-pagina in de gaten voor meer activiteiten.

L.P.W. van der Velde MSc (Laurens)
Woordvoerder College van Bestuur (CvB)