HomeOnderwijsOnderwijs voor professionals25 jaar Master Public Management

25 jaar Master Public Management Gastsprekers en oud-studenten werpen blik op toekomst van publieke sector tijdens jubileumconferentie

In 25 jaar tijd heeft de Master Public Management zich ontwikkeld tot een toonaangevende opleiding voor professionals in de publieke sector. Diverse gastsprekers komen op vrijdag 10 april naar de Universiteit Twente ter gelegenheid van het 25-jarig bestaan van deze managementopleidingen. Onder meer Paul Scheffer, Fred Teeven, Roger van Boxtel en de ambassadeur van Canada de heer James Lambert gaan tijdens een conferentie in op huidige en toekomstige ontwikkelingen en uitdagingen van de publieke sector in Nederland.

In september 2014 is de executive Master Public Management (MPM) van de Universiteit Twente voor de 25e keer van start gegaan. De MPM is daarmee de oudste en meest gerenommeerde opleiding voor managers en professionals in de Nederlandse publieke sector.

De wetenschappelijke bakermat van bestuurskunde in Nederland ligt in Twente. Daar werd medio jaren zeventig van de vorige eeuw bij Universiteit Twente de initiële opleiding Bestuurskunde ontwikkeld. Deze werd in 1990 logischerwijs uitgebreid met een parttime executive variant: de MPM. In 25 jaar heeft de MPM zich ontwikkeld tot de nummer één opleiding voor publiek Nederland. State-of-the-art kennis wordt gekoppeld aan een grote mate van actualiteit, flexibiliteit en vrijheid. De MPM heeft in 25 jaar tijd ruim vierhonderd alumni afgeleverd.

Op 10 april 2015 viert de universiteit het 25e jubileum van de MPM samen met deelnemers, alumni, docenten en kerndocenten en allen die de publieke sector een warm hart toedragen.

Meer informatie: conferentie 10 april

Contactpersoon: Karin Koelman, woordvoerder Professional Learning & Development te bereiken via mobiel 06-4824145 of per mail k.t.koelman@utwente.nl

Chat offline (info)
Om deze functionaliteit te gebruiken: