HomeOnderwijsOnderwijs voor professionalsUniversiteit Twente stijgt wederom op Times Higher Education ranking

Universiteit Twente stijgt wederom op Times Higher Education ranking

De Universiteit Twente stijgt dit jaar met 17 plekken op de Times Higher Education wereldranglijst. Van plek 187 naar 170. In 2012 steeg de UT ook met maar liefst 13 plekken.

De stijging van de Universiteit Twente op de ranglijst van de beste universiteiten ter wereld, heeft verschillende redenen. Zo steeg afgelopen jaar het aantal (buitenlandse) studenten, het aantal afgestudeerden en het aantal promoties. Verder wist de UT meer onderzoeksinkomsten vanuit het bedrijfsleven te verwerven en steeg het aantal publicaties per staflid.

Tweehonderd beste universiteiten

Times Higher Education publiceert elk jaar een ranglijst met de tweehonderd beste universiteiten van de wereld. Hierbij wordt onder meer gekeken hoe de verschillende universiteiten presteren op het gebied van onderwijs, onderzoek en samenwerking met het bedrijfsleven. Ook wordt gekeken naar de mate waarin de universiteiten internationaal georiƫnteerd zijn en het aantal wetenschappelijke publicaties en de kwaliteit daarvan.

Nederland sterk vertegenwoordigd in THE ranking
Nederland scoort traditioneel erg goed in de Times Higher Education Ranking. Ondanks de daling van een aantal Nederlandse universiteiten komt Nederland ook dit jaar sterk uit de bus: met twaalf universiteiten bij de beste tweehonderd van de wereld is Nederland na de Verenigde Staten en het Verenigd Koninkrijk het sterkst vertegenwoordigde land op de lijst.

Chat offline (info)
Om deze functionaliteit te gebruiken: