HomeOnderwijsOnderwijs voor professionalsKennispark beste bedrijventerrein van Nederland
Kees Eijkel

Kennispark beste bedrijventerrein van Nederland Erkenning voor ontwikkeling Kennispark in Enschede

Kennispark in Enschede is uitgeroepen tot het Beste Bedrijventerrein van Nederland tijdens het Nationale Bedrijventerreinencongres in Utrecht. De vakjury en het aanwezige publiek beoordeelden Kennispark als beste wat betreft de economische waarde van het park, de helderheid van het profiel van het park, de organisatie van bedrijven op het park, het aanpassingsvermogen van de campus, het voorzieningenniveau, de gebruikerstevredenheid en de branding. Kennispark krijgt een 'Beste Bedrijventerrein van Nederland'-bord voor op de innovatiecampus.

“De jury was vooral overtuigd van het onderliggende economisch programma, de samenwerking tussen bedrijven en overheden en het toekomstgericht denken in een ecosysteem voor innovatie,” vertelt Pieter Dillingh, die vandaag Kennispark vertegenwoordigde tijdens het congres.

“Wij zijn erg blij met deze erkenning,” licht Marjan Weekhout, directeur Gebiedsontwikkeling van Kennispark Twente toe. “Kennispark Twente is het supportsysteem voor innovatie en ondernemerschap voor heel Twente. Fysiek krijgt dat voornamelijk gestalte op de innovatiecampus Kennispark in Enschede. Vanuit een economisch programma werken aan een helder profiel voor onze innovatiecampus werkt: dat merken we aan de erkenning en interesse die er nationaal en internationaal is voor onze aanpak; zowel vanuit het bedrijfsleven als vanuit overheden.”

“Deze prijs onderstreept dat onze gezamenlijke aanpak de juiste is en dat we ruim 30 jaar geleden, met Harry van den Kroonenberg van de Universiteit Twente, de juiste weg in geslagen zijn,” vult algemeen directeur Kees Eijkel aan.

Enschedese Wethouder Marijke van Hees: “Deze prijs onderstreept de succesvolle samenwerking tussen het bedrijfsleven en de Kennispark partners: gemeente Enschede, provincie Overijssel, Regio Twente, Universiteit Twente en Saxion. Een succesvol en groeiend Kennispark Twente betekent groei van de werkgelegenheid in Enschede en de regio. En daar doen we het allemaal voor! Kennispark groeit daarbij steeds meer uit tot een unieke combinatie van innovatieve bedrijven, incubators en organisaties op het gebied van Business, Science en Leisure. Ook FC Twente en de ondernemers van Go Planet Parc leveren daar een stevige bijdrage aan. De verkiezing tot Beste Bedrijventerrein geeft ons allemaal extra energie om door te gaan op de ingeslagen weg”.

Beste Bedrijventerrein van Nederland

De verkiezing Beste Bedrijventerrein van Nederland is een initiatief van Elba Media en het Nationaal Bedrijventerreinencongres. Op basis van 43 inzendingen en uiteindelijk 3 nominaties bepaalden een 15-koppige vakjury en het aanwezige publiek tijdens het congres op 10 oktober welk terrein het beste Bedrijventerrein van Nederland is. De prijs werd voor de vijfde keer uitgereikt.

Voor meer informatie neemt u contact op met Janinka Feenstra, communicatieadviseur Stichting Kennispark Twente (0651072493, of j.feenstra@kennispark.nl) of Marjan Weekhout (directeur Gebiedsontwikkeling stichting Kennispark Twente, (0619073959, of m.weekhout@kennispark.nl).

Chat offline (info)
Om deze functionaliteit te gebruiken: