Deze masterclass introduceert de basis van marketing concepten vanuit een ‘design thinking’ perspectief, oftewel marketing tools en methoden worden gebruikt om strategische situatie te verkennen, en een design thinking benadering om nieuwe oplossingen vorm te geven voor de klant en de mogelijkheden in de organisatie.
In navolging van Henry Fords beroemde quote “If everyone is moving together, then success takes care of itself” is het duidelijk dat dat success alleen komt wanneer state-of-the art marketing hand in hand gaat met geavanceerd supply management met oog voor inkoop- en productieprocessen.
De masterclass omvat twee seminars van 2 dagen. Het eerste seminar focused op Marketing & Design Thinking, het tweede op Production & Supply Management. De afrondende opdracht is in de vorm van een ‘Research World Café’ door de deelnemers zelf te organiseren op een gezamenlijk in te plannen terugkomdag waarbij ook collega('s) van de organisaties waar de deelnemers werkzaam zijn kunnen aanschuiven en staan in het teken van het betrekken en combineren van de inzichten uit beide seminars en de eigen (bedrijfs) ‘innovation’ journey.
STARTDATA
De masterclass start in september 2021 in het UPark op de campus van de Universiteit Twente en heeft plaats voor maximaal 20 deelnemers.
KERNDOCENTEN
- Holger Schiele (HBE/UT)
- Petra Hoffmann (HBE/UT)
- Jörg Henseler (UT, faculteit Engineering Technology)
- Mauricy Alves da Motta Filho (UT, faculteit Engineering Technology)