Predictive Maintenance

Taal: Engels

12:00 - 13:00 Predictive Maintenance (1)

Voorspellend onderhoud is een veelbelovende techniek die erop gericht is storingen nauwkeuriger te voorspellen, zodat just-in-time onderhoud kan worden uitgevoerd, waarbij het onderhoud precies wordt uitgevoerd wanneer en waar het nodig is.

PM wordt algemeen beschouwd als een van de meest waardevolle toepassingen van het Internet of Things, met het potentieel om minder storingen, een hogere uptime en lagere kosten te realiseren. Dit klinkt allemaal erg aantrekkelijk, maar het realiseren van deze voordelen is verre van eenvoudig: het verkrijgen van nauwkeurige storingsvoorspellingen en het omzetten van deze voorspellingen in (kosten)effectieve onderhoudsplannen is niet triviaal.

Daarom heeft predictief onderhoud veel belangstelling getrokken, zowel van de industrie als van de academische wereld. Tegelijkertijd. In deze sessie presenteren we enkele hoogtepunten van de huidige stand van zaken. We zullen verschillende onderwerpen bespreken: Sensortechnologie, modellen en algoritmen voor storingsvoorspellingen, alsmede organisatorische aspecten die nodig zijn predictive maintenance oplossingen te laten werken voor mensen en organisaties.

Sprekers:

prof.dr. M.I.A. Stoelinga (Mariëlle)
Hoogleraar

Prof. dr. Mariëlle Stoelinga is hoogleraar risicomanagement, zowel aan de Radboud Universiteit Nijmegen als aan de Universiteit Twente.

Stoelinga is projectcoördinator van PrimaVera, een groot samenwerkingsproject (11 bedrijven, 6 kennispartners) over predictief onderhoud, gefinancierd uit de  Nederlandse Nationale Wetenschapsagenda NWA.

Chat offline (info)
Om deze functionaliteit te gebruiken: