nieuwsgierig? Kritisch? eigenwijs?

De honoursleerling kan het zich veroorloven om wekelijks op donderdagmiddag lessen te missen, en heeft nog een halve dag per week de tijd om voor- en nawerk te doen. We zoeken getalenteerde leerlingen die gemotiveerd zijn om zichzelf verder te ontwikkelen en voor wie het geen probleem is om schooltijd in te ruilen voor het Honoursprogramma. Het gaat hierbij niet per definitie om de “beste” leerlingen met de hoogste cijfers, maar leerlingen die zich op basis van onderstaand lijstje kunnen ontwikkelen. Het Honoursprogramma is niet geschikt voor leerlingen die zich uitsluitend willen laven aan extra kennis. De honoursleerling:

  • is zelfwerkzaam en kan plannen;
  • kan in het diepe gegooid worden en omgaan met onzekerheid;
  • wordt graag uitgedaagd en werkt graag samen;
  • verwelkomt feedback en wil zijn/haar mening geven;
  • is nieuwsgierig en heeft een brede interesse;
  • is kritisch en heeft een onderzoekende houding;
  • kan reflecteren en toont graag initiatief;
  • durft fouten te maken;
  • kan keuzes maken en prioriteiten stellen;
  • is positief over een andere manier van onderwijs;
  • stelt deze lijst ter discussie.