HomeOnderwijsMasterTaste of Summer festival

Taste of Summer festival

Het Taste of Summer festival verbindt bedrijven aan talentvolle studenten. Op zaterdag 17 juni vindt het festival plaats in het Volkspark te Enschede.

De organisatie belooft drankjes voor studentenprijzen en een verrassende line-up, met onder andere rijzende sterren Brooks en Mike Williams. Taste of Summer biedt studenten de mogelijkheid in contact te komen met toekomstige Twentse werkgevers als Grolsch en Limesquare. Op vrijdag 16 juni vindt de aan het festival gekoppelde Talent Meet plaats.

Organisator Joost Willink: “Wij organiseren dit festival vanuit enthousiasme over onze studentenstad Enschede en alle mogelijkheden hier. De stad bruist en de mogelijkheden om hier te blijven werken na je studie zijn interessant. Regio Twente barst van de high-tech bedrijven die staan te springen om talent.”

Talent Meet

Op vrijdag 16 juni vindt de Talent Meet plaats. Talentvolle studenten gaan ieder langs bij een of twee toonaangevende bedrijven uit de regio met een of meer openstaande vacatures. Deelnemende bedrijven zijn onder andere Grolsch en Use System Engineering. De dag wordt volledig verzorgd en afgesloten met een hapje en een borrel.

Een belangrijk onderdeel van de Taste of Summer Talent Meet is de match tussen student en bedrijf. Door middel van een diepgaande intake met de deelnemende bedrijven inventariseert de organisatie de gewenste studenten. Taste of Summer selecteert studenten op basis van hun CV en de wensen van bedrijven. Willink: “Door onze positie midden in de studentenmaatschappij bereiken wij talenten die recruiters niet kunnen vinden. Ons concept is uniek.”

Festival

Op zaterdag 17 juni barst het festival los. Er worden 1000 bezoekers verwacht die vanaf 13.00 het festivalterrein binnen zullen druppelen. De organisatie belooft een verrassende line-up, waaronder aanstormend talent Brooks, bekend van zijn hit ‘Byte’ in samenwerking met Martin Garrix. Het festival voor studenten en door studenten duurt tot 00:00 uur.

Voor de studenten en bedrijven die deel hebben genomen aan de Talent Meet is er een gratis VIP-area ingericht waar zij geheel verzorgd kunnen genieten van het festival. De andere bezoekers kunnen voor €17,50 een kaartje bemachtigen.

Willink: “Wij willen de bedrijven en de studenten op een feestelijke manier met elkaar laten kennismaken. De bedrijven presenteren zich tijdens het festival op een ludieke manier. LimeSquare presenteert zich bijvoorbeeld met een mojitobar terwijl Novel-T bij een koffiebar het gesprek aan wil gaan. Het blijft natuurlijk wel een feestje, dus naast deze leuke kennismaking is er natuurlijk ook een top line-up en voor maar €1,90 heb je al een drankje!”

K. Hovestad (Kim)
Persvoorlichter (aanwezig ma, di-ochtend, do)
Chat offline (info)
Om deze functionaliteit te gebruiken: