HomeOnderwijsMasterScholarship Ceremony 2016
UT masterstudenten

Scholarship Ceremony 2016 ‘University of Brilliant Minds’

Gisterenavond 13 januari hebben internationale masterstudenten die een studiebeurs van de Universiteit Twente ontvingen een speciaal warm welkom gekregen tijdens een evenement in de Sky Lounge van de Grolsch Veste. Deze studenten zijn in september 2015 ingestroomd en ontvingen een hele of een gedeeltelijke beurs uit de financiële middelen van de UT (te weten University of Twente Scholarship, Orange Tulip Scholarship en Holland Scholarship).

Met de uitreiking van een speciaal certificaat werd deze bijzondere groep (met een omvang van honderd studenten) in het zonnetje gezet. De UT is trots op ze en hoopt dat de studenten als ambassadeurs van de UT zullen fungeren.

“Deze bijeenkomst is een uitstekende gelegenheid om de komst van internationale studenten te vieren en eraan bij te dragen dat zij zich thuis voelen aan de Universiteit Twente”, zegt Rector Ed Brinksma in zijn openingstoespraak.

De (mede-)financiering door middel van een studiebeurs van de UT moet bijdragen aan het aantrekken van internationale excellente studenten in de regio en in Nederland. In 2020 ambieert de Universiteit Twente 640 excellente internationale masterstudenten per jaar aan zich te binden.

Het programma bestond uit een openingstoespraak van de Rector, waarna de studenten per faculteit, door hun decaan een beurscertificaat (ondertekend door de voorzitter van het CvB) ontvingen. Na een korte toespraak door de Student Union werd aan het eind van het evenement een groepsfoto gemaakt en kregen de studenten een trui met daarop (speciaal voor deze studenten) de tekst: ‘University of Brilliant Minds’.

drs. J.G.M. van den Elshout (Janneke)
Persvoorlichter (aanwezig ma-vr)
Chat offline (info)
Om deze functionaliteit te gebruiken: