HomeOnderwijsMasterUniversity of Twente stijgt in QS ranking

University of Twente stijgt in QS ranking

De University of Twente klimt de top 200 binnen van de QS-ranking. Na plaats 228 in 2013, en 212 in 2014 neemt Twente nu de 188ste positie in op de wereldwijde ranglijst van universiteiten.

Nederlandse universiteiten kunnen zich nog altijd meten met de beste van de wereld, vindt het internationale rankingbureau Quacquarelli Symonds (QS). Twaalf Nederlandse universiteiten horen volgens QS bij de beste tweehonderd van de wereld.

De QS-ranglijst is deels gebaseerd op de reputatie van instellingen onder 75 duizend wetenschappers. Daarnaast weegt de reputatie onder  werkgevers mee, evenals de hoeveelheid studenten per docent, de citatiescores van onderzoekers en de hoeveelheid buitenlandse studenten en medewerkers.

De University of Twente is een vooraanstaande internationale onderzoeksuniversiteit, waar excellente wetenschap gecombineerd wordt met een internationale oriëntatie. Dat is terug te zien in de resultaten van deze QS ranking, waarin de University of Twente uitblinkt in het aantal citaties per onderzoeker en het aantal buitenlandse studenten.

Chat offline (info)
Om deze functionaliteit te gebruiken: