HomeOnderwijsMasterInnovatie Jij.nu:

Innovatie Jij.nu: Niet de robots, maar wij zijn aan zet

In de vierde industriële revolutie gaan veranderingen sneller dan ooit door het samengaan van technologieën als blockchain, robotisering, en het internet of things. Dat leidt tot angst en onzekerheid. Werknemers zijn bang dat robots hun baan inpikken, werkgevers dat hun businessmodel in één klap achterhaald raakt. Vroeg of laat krijgt iedereen ermee te maken. Er is maar één antwoord: innovatie. Maar niet de klassieke innovatie van R&D en patenten. Deze tijd vraagt om Innovatie Jij.nu: innovatie die vanuit de medewerker en de manager komt.

Innovatie draait niet in de eerste plaats om technologie, maar juist om mensen en creativiteit. Heel veel innovatiepotentieel binnen organisaties blijft onbenut.

Niet de robots zijn aan zet, maar wij allemaal. Slimme techneuten, productiemedewerkers, marketingmanagers, hr-mensen: iedereen draagt bij aan innovatie. Ook jij, in jouw eigen organisatie, bent nodig (Innovatie Jij.nu). Door nieuwe technologieën te omarmen, onnodige hiërarchische structuren af te breken, ruimte te bieden aan talent, mensen te binden en te netwerken met partners geven we samen innovatie vorm (Innovatie Wij.nu).

NIET DE ROBOTS, MAAR WIJ ZIJN AAN ZET! HENK VOLBERDA OVER INNOVATIE JIJ.NU

Over Prof. dr. Henk W. Volberda

Hoogleraar strategisch management en innovatie aan Amsterdam Business School van de Universiteit van Amsterdam. Tevens is hij directeur van het Amsterdam Centre for Business Innovation (ACBI) en ‘expert member’ van het World Economic Forum. Hij was ‘visiting scholar’ aan de Wharton School van de University of Pennsylvania en aan de Cass Business School te Londen. Voor zijn onderzoek ontving hij diverse prijzen, zoals de prestigieuze Igor Ansoff Strategic Management Award. In het tijdschrift Management Team werd hij genoemd als een van de belangrijkste Nederlandse internationale managementgoeroes. Hij heeft gewerkt als adviseur voor vele grote Europese ondernemingen en publiceerde in diverse internationale toptijdschriften, waarvoor hij de ROA-publicatieprijs, de SAP Best Strategy Paper Award en een ‘best paper award’ van European Management Review ontving. Volberda is redacteur van diverse internationale tijdschriften, zoals Long Range Planning, Organization Science en Organization Studies. Hij schreef onder meer het internationaal veelgeprezen boek Building the  flexible  firm: how to remain competitive (Oxford University Press, 1998), dat in het Nederlands verscheen als De flexibele onderneming (Vakmedianet, 2004). Voor Rethinking strategy (Sage, 2001) ontving hij de ERIM Best Book Award. Zijn leerboek Strategic management: competitiveness and globalization (Cengage, 2011) wordt op diverse Europese businessschools gebruikt. Voorts publiceerde Volberda managementboeken als Innovatie 3.0 (Mediawerf, 2011), Re-inventing business: hoe bedrijven hun businessmodel innoveren (Van Gorcum, 2013) en Het nieuwe businessmodel in financieel advies: van pro- visie naar waardecreatie (Mediawerf, 2014). Voor zijn boek Reinventing business models: how firms cope with disruption (Oxford  University Press, 2018) ontving hij de EURAM Best Book Award.

Datum: 5 maart 2020
Tijd: 19:30-21:30
Zaal: Erlenmeyer in The Gallery

PS: wilt u vooraf in de buurt een hapje eten, dan bevelen wij het restaurant van de Gallery aan.

Innovatie Jij.nu: Niet de robots, maar wij zijn aan zet
Registreer
Chat offline (info)
Om deze functionaliteit te gebruiken: