UT Stem-Consult

Politieke keuzestress? Gebruik Stem-Consult

Nog steeds een zwevende kiezer? Gebruik Stem-Consult!

Met meer partijen dan ooit en een korte tijd te gaan tot aan de verkiezingen op 15 maart 2017 is de keuzestress groot. Stem-Consult onder andere ontwikkeld door de Universiteit Twente kan een hulpmiddel zijn. Ontdek waar jij staat in het politieke landschap.

UT'er Kostas Gemenis (Public Administration): "Stem-Consult is een stemhulp voor de Tweede Kamerverkiezingen van 2017. Door 25 stellingen te beantwoorden krijgen kiezers een beter inzicht in zowel hun eigen positie als die van de politieke partijen. Tevens vergelijkt de site eigen voorkeuren met andere gebruikers en kan de overeenkomst tussen henzelf en de partijen op meerdere manieren bekeken worden."

"Stem-Consult streeft naast onafhankelijkheid naar volledigheid en biedt een solide wetenschappelijke basis. Stem-Consult is ontwikkeld op basis van de laatste wetenschappelijke kennis omtrent stemhulpen. De gebruiker heeft een wijd arsenaal aan mogelijkheden om het politieke landschap zo goed mogelijk te verkennen."

PreferenceMatcher ontwikkelde Stem-Consult. Dit is een Europees consortium van onderzoekers van de Universiteit Twente en andere Europese universiteiten. Het consortium maakt stemhulpen voor verschillende landen in Europa. Stem-Consult is volledig onafhankelijk en niet verbonden aan politieke partijen, media, of commerciële organisaties. www.stem-consult.nl

drs. J.G.M. van den Elshout (Janneke)
Persvoorlichter (aanwezig ma-vr)
Chat offline (info)