Je gaat afstuderen! Het derde jaar van de bachelor Creative Technology bestaat voor de helft uit keuzeruimte (minor), de andere helft besteed je aan de afsluitende bacheloropdracht. De vrije keuzeruimte is gericht op je verdere persoonlijke ontwikkeling en vul je naar eigen inzicht in.

Keuzevrijheid: dit zijn jouw opties

  • Volg een pre-master ter voorbereiding op een masteropleiding
  • Studeer een half jaar (semester) aan een buitenlandse universiteit
  • Heb je ambities om leraar te worden? Volg dan de minor Leren Lesgeven en haal een tweedegraads lerarenbevoegdheid. Daarmee kan je aan de slag als docent op een middelbare school.
  • Volg een stage bij een bedrijf, om op die manier te leren wat je meerwaarde is als creatief technoloog.

Afstudeeropdracht

Tijdens de tweede helft van het derde jaar kun je kiezen uit een aantal keuzevakken op het gebied van de interactie tussen mens en technologie, ethiek en professioneel gedrag. Daarnaast volg je (verplichte) vakken als Academic Writing en Reflection, die je helpen om jouw bacheloropdracht goed af te ronden. Een half jaar lang ben je bezig met jouw afstudeeropdracht waarbij je een actueel vraagstuk op een wetenschappelijke manier oplost.

Van tevoren bespreken we met jou de onderzoeksvraag waarmee je aan de slag wilt. Je kunt je opdracht uitvoeren bij de UT, in het bedrijfsleven of bij de overheid. Rond je dit jaar succesvol af, dan ontvang je je bachelordiploma en mag je je officieel Bachelor of Science (BSc) noemen.

De afstudeeropdrachten die onze studenten kiezen zijn zeer gevarieerd. Een greep uit recente afstudeerprojecten:

  • Een interactief concept waarbij mensen in een rolstoel via virtual reality (VR) de Droomvlucht in de Efteling mee beleven met andere parkbezoekers, terwijl ze tijdens de rit met elkaar kunnen communiceren.
  • Een interactief lichtconcept voor muzikanten, waarbij rondom elke afzonderlijke muzikant visuele effecten plaatsvinden, afhankelijk van zijn of haar positie op het podium en de muziek die er wordt gemaakt.
  • Een game die gebruikmaakt van een interactieve LED-vloer om patiënten met hersenbeschadiging te helpen bij hun revalidatie. Het spel motiveert mensen en helpt hen bij hun oefeningen.
  • Een oplossing die eetgewoonten van ouderen meet en opbouwende feedback geeft, ter bevordering van hun welzijn en kwaliteit van (zelfstandig) leven.
  • Een computersimulatiemodel om olievlekken te visualiseren voor een simulator die gebruikt wordt bij een schoonmaaktraining.
  • Een oplossing om te voorkomen dat dementerenden de neiging krijgen om weg te lopen uit hun zorginstelling, door hun aandacht af te leiden asls ze in de buurt komen van de deur.
Chat offline (info)