Lezing: "Globalisering en Onderwijs".

2 februari 2016 14.30 uur Logica

Globalisering en Onderwijs

Presentatie door prof. dr. Ed Brinksma, rector magnificus, Universiteit Twente.

Enige jaren geleden is besloten om het bacheloronderwijs aan de Universiteit Twente op een andere leest te schoeien. Wat was de aanleiding tot deze ingrijpende koerswijziging en welke doelstellingen zijn daarbij gesteld?

Na een fase van intensieve voorbereiding is dit zogenaamde Twents Onderwijsmodel (TOM) in het cursusjaar 2013-2014 instellingsbreed van start gegaan. Nu het TOM ruim 2 jaar “in de lucht is”, is het goed om een (voorlopige) balans op te maken. Ten overstaan van de “oudgedienden” wil de rector ingaan op vragen zoals: “Wat ging er goed?” en “Wat waren de tegenvallers?” .

Opgelet: Door bouwwerkzaamheden kan deze bijeenkomst niet plaatsvinden in Boerderij Bosch maar in Logica, Campuslaan 60.