23 nov 2021 - Lezing

Lezing door Prof.dr. Mark van der Meijde (ITC/UT) over het Living Innovation Lab

‘Living Innovation Lab’ (LILa)

Universiteit Twente maakt deel uit van een groot en groen campus-gebied dat functioneert als een ontmoetingsplaats waar kansen liggen voor samenwerkingen. Experimenteren speelt een belangrijke rol bij het creëren en testen van nieuwe technologische oplossingen voor aard- en infrastructuur-observatie. Het onlangs goedgekeurde Living Innovation Lab (LILa) biedt een unieke (semi-)gecontroleerde buitenomgeving op de campus van de Universiteit Twente. Het doel is om onderling gerelateerd onderzoek, innovatie en onderwijs van de faculteiten Geo-Informatie Wetenschappen en Aardobservatie (ITC) en Engineering Technology (ET) te bevorderen. Het huidige ontwerp van de LILa-site bestaat uit twee delen: (1) Land-Atmosphere Interactions en (2) Subsurface Infrastructure. Het eerste deel richt zich op de observatie van natuurverschijnselen aan het oppervlak en in de atmosfeer. Het tweede deel heeft meerdere compartimenten met diverse kabels en pijpleidingen in verschillende bodemtypes.

Tijd: 14:30u

Locatie:  de Ontmoetingsruimte van de Ontmoetingskerk in Enschede.
·     Adres van de kerk: Varviksingel 139 / 7512 EK Enschede.
·     Ingang Ontmoetingsruimte: Dr. Wagenaarstraat 6 / 7541 XK Enschede, aan de achterzijde van de kerk.
·     Parkeren: achter de kerk of in de omliggende straten.

Het coronabeleid is van toepassing: bij klachten thuisblijven, handen wassen, en anderhalve meter aanhouden. Voorts moet u er rekening mee houden dat we moeten gaan voldoen aan strengere maatregelen als het dragen van een mondkapje en het controleren van de QR-code.

I.v.m. het coronabeleid en de catering moet u zich met het aantal personen aanmelden via activiteitgewis@gmail.com uiterlijk zondag 21 november. Het maximum aantal deelnemers is 50. Indien u zich hebt aangemeld, en u krijgt geen nader bericht, dan staat u op de lijst van deelnemers.