UTUT-KringGEWISActiviteitenhistorie202123 maart 2021 - oline lezing

23 maart 2021 - oline lezing

Online lezing, 14:30, via TEAMS

Staatsschuld in Nederland door Corona

Hemmo B. Plas zal in de lezing ingaan op met name de overheidsfinanciën, nu door de Corona-pandemie het overheidstekort aanmerkelijk stijgt en daardoor ook de overheidsschuld gaat stijgen. In de media wordt daar soms nogal desastreus over gedaan, terwijl veel economen daar toch genuanceerdere opvattingen over hebben.

Vaak is ook niet duidelijk hoe een schuld van de overheid moet worden geïnterpreteerd, en wat de verschillen zijn met schulden van gezinshuishoudingen en bedrijven/organisaties. Voorts zal hij  ingaan op de internationale ontwikkelingen van overheidstekorten en overheidsschulden.

Als u deze inleiding wilt volgen via TEAMS kunt u zich aanmelden op e-mailadres activiteitgewis@gmail.com tot en met vrijdag 19 maart 2021. De werkwijze is dat u de dag ervoor (op het einde van de dag) een link krijgt toegestuurd waarop u eenvoudig kunt klikken om toegang te krijgen tot de online-bijeenkomst.

Voor hen die voor het eerst met TEAMS werken of om andere redenen TEAMS nog eens willen oefenen, is er een probeer- en test-bijeenkomst op maandag 22 maart om 13.30 uur. Wilt u bij de aanmelding aangeven als u hieraan wilt deelnemen.