Bijna iedereen die op de UT met onderwijs bezig is komt in aanraking met TOM. Dus overal op de UT worden ervaringen opgedaan. Om deze ervaringen met elkaar te delen en elkaar zo te inspireren worden enthousiaste medewerkers geïnterviewd. Elke maand zal hier een nieuw interview verschijnen met medewerkers vanuit verschillende faculteiten, vakgroepen of functies.

De mijn TOM verhalen van afgelopen twee jaar zijn gebundeld in een brochure: My TEM booklet. Hard-copy versies zijn op te halen bij het Programmabureau Onderwijsvernieuwingen.

https://webhare.utwente.nl/.tollium/ui/filetransfer.shtml?l=A%3A5bjYtnppBhh2P_ngL5rPEg&w=todd0000000001&n=rte&t=download&d=%7B%22i%22%3A2%2C%22t%22%3A%22embed%22%7D&s=2

DINGEN DOEN, DAAR LEER JE MEER VAN

Hans heeft een duidelijke visie over onderwijs en wilde dit graag toepassen in IO-module 4 ‘Smart Products’ waar hij modulecoördinator van is. In deze module werken studenten in groepen van 4 aan een product met ‘intelligent gedrag’. Ieder jaar is er een andere opdracht en er is veel vrijheid in oplossingsrichtingen, afgelopen jaar hebben de studenten gewerkt aan ’moving light’. Lees verder…

ONDERWIJS MOTIVEREND MAKEN
Niels Baas, modulecoördinator Communication Science, en Lisa Gommer, onderwijskundige en als docent betrokken bij meerdere modules bij de faculteit CTW, in gesprek over hun onderwijservaringen, het motiveren van studenten, betrokkenheid en groepsvorming.

Lees verder…

WEES NIET BANG VOOR CHAOS

In module 8 van AT moesten drie gebieden samenkomen: Systems Engineering, Entrepreneurship & Innovation Management en Knowledge Production. Aan het moduleteam van Michel Ehrenhard en Maarten Bonnema de uitdaging om deze verschillende gebieden te integreren in één module. Een belangrijk uitgangspunt van het ontwerp was het centraal stellen van het project.
Lees verder…

LEREN VAN FOUTEN

Luuk Spreeuwers (EWI) en Erik Faber (EWI) passen in hun modules (m2-EE en m5-CreaTe) een slimme manier toe om studenten te laten leren van hun toetsen: de reviewsessies. Beiden zijn erg enthousiast over de methode. Bij de reviewsessies draait het om twee dingen: peer learning en leren van gemaakte toetsen.
Lees verder..

https://www.utwente.nl/.system/dl/ic~AQImAy0Am3lRAtE6CwC-8asCBwHEEgKOAYA6j1U

IMG_0258

DIGITAAL TOETSEN: HOE DOE JE DAT?

Herbert Wormeester is associate professor in de vakgroep Physics of Interfase and Nanomaterials van de faculteit TNW. Voor de gezamenlijke module 5 ‘Signals Models and Systems’ van Advanced Technology en Technische Natuurkunde is hij samen met Jeroen Verschuur de modulecoördinator. In deze module werd gebruik gemaakt van een nieuwe digitale toetsmethode.

Lees verder…


DO NOT UNDERESTIMATE THE STUDENT!

Roy Damgrave is universitair docent binnen de opleiding Industrieel Ontwerpen. Dit jaar heeft hij als modulecoördinator module 8 ontworpen en gegeven. In deze module werkten studenten aan een open project en haalden ze theorie uit de aangeboden ‘tools’. ‘Do not underestimate the student!’ Ze kunnen echt heel veel, geef ze die vrijheid. Hoe meer vrijheid, hoe meer ze gaan doen,’ vertelt Roy.
Lees verder..



Meer Mijn TOM: