UTFaculteitenTNWNieuwsUniversiteit Twente opent deuren tijdens Open Dagen

Universiteit Twente opent deuren tijdens Open Dagen

De Open Dagen van de Universiteit Twente (UT) staan weer op het programma. Duizenden studiezoekers oriënteren zich op donderdag 30 maart (master), vrijdag 31 maart en zaterdag 1 april (bachelor) op de UT-campus op een studie. Tijdens de Open dagen zal ook voor het eerst het nieuwste studententeam van de UT aanwezig zijn: RISE.

Studiezoekers nemen tijdens de Open Dagen een kijkje in de keuken van 21 bacheloropleidingen en 29 masteropleidingen van de Universiteit Twente. Voor ouders van aankomende studenten zijn er speciale oudersessies met tips en handige informatie over de spannende stap in het leven van hun kind. Doorlopend is er een unieke campus- en huizentour die voert langs alle sport- en cultuurfaciliteiten en tal van state-of-the-art labs voor toponderzoek, maar ook een kijkje geeft in het echte studentenleven. Tijdens die tour leren studiezoekers hoe het leven op de campus er uitziet en dat je op de UT bijna elke denkbare sport of culturele activiteit kan beoefenen. Van schilderen en beachvolleybal tot toneelspelen en zwerkbal. De UT-campus is 146 hectare groot, ongeveer 200 voetbalvelden.

Open Dagen: eerste stap naar een onvergetelijk studententijd in Twente.
  • Als UT-student ben je onderdeel van een hechte community en leer je mensen en culturen uit de hele wereld kennen.
  • Profiteer van de prachtige all-in campus met tientallen sport- en culturele voorzieningen, studentenhuizen en zelfs een Starbucks!
  • Je volgt toekomstgericht onderwijs: uitdagende praktijkopdrachten en teamprojecten.
  • Volop ruimte om te experimenteren en te pionieren!
  • Je volgt wetenschappelijk onderwijs (wo) aan de meest ondernemende universiteit van NL die continue anticipeert op wat er gebeurt in de wereld.
Ga naar de studiekeuzekalender om je aan te melden
Naar de open dagen

De Open Dagen zijn de beste optie om je goed te verdiepen in een opleiding en het studentenleven op onze prachtige campus. Alles wat je moet weten als aankomend student komt langs. Op het infofestival kun je bijvoorbeeld meer leren over hoe je een kamer vindt, het verenigingsleven en wat je in studentenstad Enschede nog meer kan doen. Ook zijn hier alle studententeams van de UT aanwezig om je te vertellen over de mogelijkheden naast je studie. Tijdens één of twee opleidingspresentaties krijg je een indruk van je studie naar keuze en bijvoorbeeld het lab waar je straks onderzoek doet.

Nieuw studententeam RISE

Op vrijdag zal ook het nieuwste studententeam Rocketry Innovations and Space Engineering (RISE) aanwezig zijn. RISE is het eerste studententeam van de samenwerking VU-UT. Dit team van ambitieuze studenten wil studenten in de exacte wetenschap meenemen in de ontwikkeling van een duurzame toekomst in de ruimte. Een dag na de Open Dagen lanceert het studententeam en zijn ze officieel het achtste studententeam van de UT. Op 15 april vindt de eerstvolgende raketlancering plaats.