UTFaculteitenTNWNieuwsInschrijving UT Entrepreneurial Challenge 2018 geopend

Inschrijving UT Entrepreneurial Challenge 2018 geopend

De UT Challenge roept studenten van de UT op om hun innovatieve idee, prototype, researchproject of startup verder door te ontwikkelen binnen een interessant netwerk van bedrijven: ASML, Thales, Koopmans TBI, ING, VolkerWessels Telecom, Speakup en meer. De UT (entrepreneurial) Challenge is een samenwerking tussen de University of Twente en meer dan 20 toonaangevende bedrijven en organisaties uit Nederland en de provincie Overijssel.  Vanaf 5 februari 2018 start de 2e editie van de UT Entrepreneurial Challenge.

Ben jij of ken jij een UT-student die op zoek is naar een kick-start voor een innovatie? Of ben je zover om een spin-off of startup te lanceren? Of wil je je in de kijker spelen voor een (afstudeer-) of stageplek of baan bij een technische topwerkgever? Schrijf je dan vanaf 5 februari 2018 in voor de Challenge van de University of Twente.

UT Challenge

Studenten die eenmaal aangesloten zijn bij het netwerk van de UT Challenge leren de relevante partnerbedrijven kennen en richten zich samen met hun coach op het doorontwikkelen van hun innovatie. De begeleiding bestaat uit chatsessies, training- en workshopdagen en de uitwerking van het businessplan. Tegelijkertijd worden de deelnemers optimaal klaargestoomd om een zeer professionele pitch te geven. Deze pitch is van belang in de eindfase tijdens het finale-event op 21 juni 2018 en vindt plaats tijdens de UT Entrepreneurial Day.

Aryzon

Uit de eerste editie zijn een aantal studentondernemers doorgegroeid tot serieuze ondernemers. Het bedrijf Aryzon bijvoorbeeld won in de afgelopen editie in de categorie Prototyping: “Ik denk dat als je als student een bedrijf wilt beginnen het heel fijn is om samen te komen in een community met mensen die ook graag willen ondernemen en dit is precies wat de UT Challenge doet.”

ASML Makers Award

De community is tevens van belang voor Reinout Veldhuizen die met zijn meerspillige boormachine de ASML Makers Award won. De prijs bestond uit een cheque ter waarde van € 2.500,- en hij kreeg honderd uur multidisciplinaire ondersteuning. Veldhuizen wordt door een team van ASML begeleid bij zijn projectmanagement en bij het opzetten van een gedegen onderzoeksplan. Hij presenteerde zijn product op een aantal beurzen, zoals de EMO-beurs, in Hannover en de Precisiebeurs in Veldhoven. Een aantal bedrijven toonden inmiddels interesse in zijn product.

Victor van der Chijs, UT-voorzitter CvB: “de UT Challenge presteerde afgelopen jaar boven verwachting; veel teams meldden zich met een mooi project en kwamen met een businessplan. Een aantal hiervan hebben potentiele marktwaarde of zijn inmiddels uitgegroeid tot een startup.”

Inschrijven voor de UT Challenge is mogelijk tot en met 2 april 2018 via het online platform www.utchallenge.nl. Tijdens de Bedrijvendagen op 14 en 15 februari is het tevens mogelijk om je in te schrijven bij de stand van de UT Challenge. Meer informatie op www.utchallenge.nl.

drs. J.G.M. van den Elshout (Janneke)
Persvoorlichter (aanwezig ma-vr)