UTFaculteitenTNWNieuwsUT docenten hebben tweede editie Leergang Onderwijskundig Leiderschap met succes afgesloten

De Universiteit Utrecht organiseerde de Leergang Onderwijskundig Leiderschap. Dit was de tweede editie, met deelnemers van de UT en deelnemers van de Rijksuniversiteit Groningen. Mirjam Bult was aanwezig als bestuurder in het gesprek met ons CvB waarin het ging over de onderwijsvisie van de UT, maar ook over docentprofessionalisering. Mirjam Bult overhandigde tevens de certificaten aan de UT-deelnemers, met een aardig persoonlijk woord voor elke deelnemer. Veel dank aan haar daarvoor!

Vanuit de UT namen de volgende collega’s deel aan deze tweede leergang: Arend Rensink, Jennifer Herek, Nieck Benes, Katja Haijkens, Michel Ehrenhard, Jan vd Meij, Janneke Alers en Alma Schaafstal.

De Leergang Onderwijskundig Leiderschap duurt ruim een jaar en heeft veel aandacht voor thema's als docent professionalisering, onderwijsvisies, studenten als partners. Daarnaast was er ruimte om aan eigen projecten te werken en gezamenlijk kennis te verdiepen o.a. tijdens de studiereis naar Schotland.