UTTechMedTechMed CentrumNieuwsTerugblik TechMed Centre Experience – UT Open Huis 2023

Terugblik TechMed Centre Experience – UT Open Huis 2023

Het was een geweldige dag in het Technisch Medisch Centrum (TechMed Centrum) tijdens het UT Open Huis op 3 juni! Het TechMed Centrum verwelkomde mensen van alle leeftijden die de interessante wereld van medische technologie aan de Universiteit Twente wilden ontdekken. Het TechMed Centre bruiste de hele dag van activiteiten en ontdekkingen. Het 'Kinderplein' was een groot succes onder de kleintjes, waar ze deelnamen aan interactieve en educatieve ervaringen gerelateerd aan medische technologie.

Ondertussen hadden oudere kinderen en volwassenen de mogelijkheid om door het gebouw te wandelen en zich onder te dompelen in demonstraties, workshops en informatieve sessies. Van het fascinerende MRI-luchtkussen tot de UV-spiegel die de effecten van UV-licht belicht, was er voor iedereen iets om van te genieten en van te leren.

Op het Wetenschapsplein werden de bezoekers mee op een reis genomen door verschillende technologische ontwikkelingen op het gebied van geneeskunde. Van het verkennen van de werking van een biopsierobot tot het waarnemen van simulaties van verschillende ziekten met 'Metiman', kregen deelnemers een dieper inzicht in baanbrekende medische innovaties.

De TechMed Experience Tour bood een kijkje in de state-of-the-art faciliteiten binnen het TechMed Centre. Deelnemers hadden de kans om een operatiekamer te verkennen, de intensive care unit te bezoeken, meer te leren over echografietechnieken, een laparoscopie-simulatie te ervaren en de rol van e-Health in patiëntenzorg te ontdekken.

Gedurende het evenement hadden bezoekers ook de mogelijkheid om andere medisch-technologische laboratoria en ruimtes op de campus van de Universiteit Twente te verkennen. Deze aanvullende activiteiten verrijkten de algehele ervaring en lieten de breedte van het onderzoek dat aan de UT plaatsvindt, zien.

Veel plezier met het bekijken van het fotoalbum van de TechMed Centre Experience!