UTTechMedTechMed CentrumNieuwsWerving gezonde proefpersonen via Canvas

Werving gezonde proefpersonen via Canvas

Binnen het Health domein op de UT worden veel studies uitgevoerd waarin onderzoeksdeelnemers metingen moeten ondergaan en/of bijvoorbeeld vragenlijsten invullen. Vooral in kleinere studies en pilot experimenten, waar generalisatie van de resultaten naar de algemene populatie (nog) niet noodzakelijk is, worden proefpersonen vaak geworven onder studenten van onze universiteit. Voor studenten is deelname als proefpersoon aan een wetenschappelijk onderzoek een mooie mogelijkheid om kennis te maken met de onderzoekspraktijk.

Om deze populatie nog beter te kunnen bereiken is in Canvas een pagina aangemaakt. Onderzoekers kunnen hier hun onderzoek aankondigen en studenten kunnen contact opnemen met een onderzoeker als ze geïnteresseerd zijn in deelname. In lijn met het UT Research Ethics beleid, worden studies alleen gepubliceerd na een positieve review van een ethische commissie

Als je interesse hebt om deze Canvas pagina te gebruiken voor het werven van gezonde proefpersonen binnen je onderzoek, neem dat contact op met de coördinator mensgebonden onderzoek.