FAQ

FAQ Collegegeld en betalingen

Wat is de hoogte van het collegegeld?

Voor informatie over de hoogte van het collegegeld, ga naar de pagina collegegeld. 

Dit beantwoordt mijn vraag
JaNee
Bedankt voor je vraag

Hoe kan ik mijn collegegeld betalen?

Er zijn meerdere mogelijkheden om je collegegeld te voldoen:
- Betaling via (digitale) machtiging in vijf termijnen
- Betaling via (digitale) machtiging in één keer
- Eigen betaling door eenmalige overschrijving
- Bewijs betaald collegegeld (BBC)
Voor meer informatie, open deze link.

Dit beantwoordt mijn vraag
JaNee
Bedankt voor je vraag

Hoe kan ik mijn betaalwijze wijzigen?

Voor het wijzigen van je betaalwijze, open deze link. Vul het formulier volledig in en geef het na ondertekening af bij Student Services (Vrijhof 239) of op stuur het op naar volgend adres:

University of Twente
T.a.v. Student Services
Drienerlolaan 5                             
7522 NB Enschede, The Netherlands

Dit beantwoordt mijn vraag
JaNee
Bedankt voor je vraag

Hoe kan ik mijn rekeningnummer wijzigen?

Voor het wijzigen van je rekeningnummer, open deze link. Vul het formulier volledig in en geef het na ondertekening af bij Student Services (Vrijhof 239) of op stuur het op naar volgend adres:

University of Twente
T.a.v. Student Services
Drienerlolaan 5                             
7522 NB Enschede, The Netherlands

Dit beantwoordt mijn vraag
JaNee
Bedankt voor je vraag

Ik heb de betaling van mijn collegegeld geregeld, maar geen bericht daarover ontvangen, hoe weet ik of het akkoord is?

Je ontvangt geen bevestiging van ons nadat je het collegegeld hebt overgemaakt. Er kunnen verschillende situaties zich voortdoen:
Wanneer je inlogt in jouw Studielink account kun je jouw huidige status zien:

1. Staat jouw status op “ingeschreven”, dan is jouw machtiging of betaling goed ontvangen en hebben we jouw aanmelding volledig verwerkt. 
2. Staat jouw status nog niet op "ingeschreven" en gaat het om een machtiging/incasso opdracht, dan is er een kans dat je de machtiging in Studielink nog niet bevestigd heb. 
3. Staat jouw status nog niet op "ingeschreven" en gaat het om een eigen betalingsopdracht:
a. dan is de kans groot dat we jouw betaling wel hebben ontvangen, maar je nog in ons inschrijfproces zit en jouw aanmelding nog niet volledig verwerkt is door onze medewerkers. Jouw betaling is dan nog niet gekoppeld, dit gebeurt zodra we jouw aanmelding afronden.
b. en hebben we jouw aanmelding afgerond, maar is het collegegeld niet ontvangen, is er een tekort aan collegegeld, of kunnen we het collegegeld niet koppelen wegens het missen van naam of studentnummer bij de overdracht; dan sta je nog niet volledig ingeschreven en ontvang je van ons een herinnering om te betalen. We verzoeken je dan om contact op te nemen met Student Services indien jij zelf de betaling al voltooid hebt. Wij kunnen dan kijken waarom de betaling nog niet gekoppeld is.   

Dit beantwoordt mijn vraag
JaNee
Bedankt voor je vraag

Als ik twee studies wil volgen, moet ik dan dubbel betalen?

Nee, je betaalt collegegeld voor één opleiding. Je betaalt voor de opleiding waar je het hoogste collegegeld tarief moet betalen. Ga je bijvoorbeeld naast een premaster een bachelor volgen, dan betaal je voor de bachelor. Ga je twee masters volgen, dan betaal je collegegeld voor één master.

Dit beantwoordt mijn vraag
JaNee
Bedankt voor je vraag

Het afschrijven van mijn collegegeld is niet gelukt, wat nu?

Wanneer wij (een termijn van) je collegegeld niet af kunnen schrijven, ontvang je een aanmaning van ons. Ook als een ander voor jou het collegegeld zou betalen. Je hebt dan nog twee weken om alsnog het collegegeld naar ons over te maken. Ontvangen wij je collegegeld niet, dan heeft dit gevolgen voor jouw inschrijving.

Dit beantwoordt mijn vraag
JaNee
Bedankt voor je vraag

Ik heb een aanmaning voor het betalen van mijn collegegeld ontvangen, wat nu?

Wanneer wij (een termijn van) je collegegeld niet af kunnen schrijven, ontvang je een aanmaning van ons. Ook als een ander voor jou het collegegeld zou betalen. Je hebt dan nog twee weken om alsnog het collegegeld naar ons over te maken. Maak het openstaande bedrag dus zo spoedig mogelijk na ontvangst van de aanmaning over. Ontvangen wij je collegegeld niet, dan heeft dit gevolgen voor jouw inschrijving.

Dit beantwoordt mijn vraag
JaNee
Bedankt voor je vraag

Ik heb een ingebrekestelling voor het betalen van mijn collegegeld ontvangen, wat nu?

Wanneer wij naar aanleiding van de aanmaning geen betaling van je ontvangen, sturen wij een ingebrekestelling. Ook als een ander voor jou het collegegeld zou betalen. Je hebt dan nog een paar dagen om alsnog het collegegeld naar ons over te maken. Maak het openstaande bedrag dus direct na ontvangst van de aanmaning over. Ontvangen wij je collegegeld niet, dan wordt je uitgeschreven en zal de openstaande factuur worden overdragen aan de deurwaarder.

Dit beantwoordt mijn vraag
JaNee
Bedankt voor je vraag

Mijn vraag staat er niet bij. Aan wie kan ik mijn vraag stellen?

Zit het antwoord op je vraag ook niet in de FAQ? Neem dan contact met ons op via het contactformulier.

Dit beantwoordt mijn vraag
JaNee
Bedankt voor je vraag