UTStudium GeneraleProgramma / agendaStudium Generale: 30 dagen geen druppel

Studium Generale: 30 dagen geen druppel

Ik pas! 30 dagen geen druppel

Op menig studentenfeest vloeit het bier rijkelijk. Een glas vergroot de gezelligheid en maakt de tongen los. De keerzijde is de kater, maar ook op lange termijn heeft de drank invloed op geheugen en studieprestaties. Om mensen bewust te maken van hun drinkgedrag houdt Stichting Positieve Leefstijl jaarlijks de campagne Ik pas! waarin ze iedereen uitdaagt om 30 dagen geen druppel te drinken. Durf jij het aan en houd je het vol?

Mr.dr. Rob Bovens is verbonden aan Tranzo, het wetenschappelijk instituut voor zorg en welzijn van de Universiteit van Tilburg. Bovens laat zien dat de campagne Ik pas! effect heeft en legt ook uit waarom.

Ir. Simone Boerema, epidemioloog bij GGD Twente, toont cijfers over het drinkgedrag in Twente.

Moderator: Dr. Joris van Hoof, promoveerde op alcoholgebruik onder adolescenten: Sweet sixteen and never been drunk?

Dinsdag 6 maart, 19.30-21.00 uur/ Vrijhof/Amphitheater

In samenwerking met Student Affairs Coaching & Counseling