DOE MEE AAN DE HACKATON OVER ARTIFICIAL INTELLIGENCE voor feedback IN HET ONDERWIJS
Vinden leerlingen of studenten dat ze te weinig feedback krijgen? Zou je meer willen doen met peer-feedback? Of zou het niet mooi zijn als bepaalde toetsen automatisch van feedback worden voorzien? Misschien kan Artificiële Intelligentie (AI) wel bijdragen aan het oplossen van jouw feedbackproblemen!
Wat is een hackaton?
Een hackaton is een activiteit waarin deelnemers in een korte tijd non-stop bezig zijn met één bepaalde casus. Het thema van deze AI hackaton is feedback. Voor het meedoen aan deze hackaton is kennis van Artificial Intelligence een pré, maar niet vereist: er lopen ook experts (Jedi's) rond om teams te ondersteunen. Daarnaast worden alle deelnemers gevraagd om voorafgaand een online professionalisering te volgen.
We nodigen docenten, schoolleiders, managers, studenten, leerlingen en andere geïnteresseerden uit om in teams van 6-8 personen drie dagen (5, 6 en 7 oktober 2022) te werken aan een feedbackprobleem. Deze teams gaan, onder begeleiding van de Jedi's, aan de slag met hun eigen AI-toepassing voor de eigen gekozen casus. Aan het einde, op 7 oktober, presenteren alle teams hun oplossingen aan een deskundige jury die de presentaties beoordeelt en uiteindelijk een winnaar zal uitroepen.
Praktische informatie
- Wanneer: (5), 6 & 7 oktober 2022
- Waar: Universiteit Twente
- Tijd: Zie programma hieronder
- Voor wie: PO-VO-MBO-HO docenten, schoolleiders, managers, studenten, leerlingen, informatiespecialisten & andere geïnteresseerden
- Kosten: Gratis (catering inbegrepen, bij no-show/afmelding wordt er € 25,- in rekening gebracht)
- Overnachting: Niet inbegrepen, maar u bent uiteraard vrij om een accomodatie te reserveren (vb. U-park Hotel, Enschede of De Broeierd Enschede)
- Georganiseerd door: Universiteit Twente, in samenwerking met AID-E network, CELT, CEE, LISA, Pre-U, Pro-U, TELT, vakgroep CODE & vakgroep ELAN
AANMELDEN
Aanmelden voor de Hackaton kan in teams van 6-8 personen. We hebben plek voor 7 teams (max 50 personen). De deadline voor inschrijving is 16 september 2022. Als het niet lukt om voor die tijd een team samen te stellen of te vinden, is het mogelijk om je als individu aan te melden. Bij genoeg individuele aanmeldingen zullen wij daar teams van vormen (let op: in dit geval is het afhankelijk van andere individuele aanmeldingen of je uiteindelijk mee kunt doen).
PROGRAMMA
het programma voor 5 oktober ziet er als volgt uit;
Tijd | Wat staat er gepland | Locatie |
17:30 - 18:30 | Opening Hackaton met inspiratiesessie | |
18:30 - 21:00 | Diner |
het programma voor 6 oktober ziet er als volgt uit;
Tijd | Wat staat er gepland | Locatie |
10.00-10.30 | Inloop | |
10:30 - 11:00 | Inspiratiesessie | |
11:00-12:30 | In je team aan de slag, jedi’s beschikbaar voor vragen | |
12:30-13:30 | Lunchbreak | |
13:30-17:30 | In je team aan de slag, jedi’s beschikbaar voor vragen | |
17:30-18:30 | Diner | |
17:30-22:00 | Aan de slag met je team, mocht je er geen genoeg van krijgen. |
het programma voor 7 oktober ziet er als volgt uit;
Tijd | Wat staat er gepland | Locatie |
10.00-11:00 | Inloop & inspiratiesessie | |
11:00-12:30 | In je team aan de slag, jedi’s beschikbaar voor vragen | |
12:30-13:00 | Lunchbreak | |
13:00-15:00 | In je team aan de slag, jedi’s beschikbaar voor vragen | |
15:00-16:00 | Team presentaties | |
16:00-16:30 | Jury beraad --> Winnaars bekend! | |
16:30 | Borrel |
Meer weten over AI?
De term Artificiële intelligentie (AI) is in 1956 geïntroduceerd door wetenschapper John McCarthy. Hij definieerde AI als 'de wetenschap en techniek van het maken van intelligente machines'. In onze samenleving is steeds meer data beschikbaar. Deze data, toenemende kracht van computers en academische doorbraken zorgen ervoor dat de ontwikkelingen op het gebied van Artificial Intellingence (AI) flink groeien. Met AI kunnen we patronen ontdekken in grote hoeveelheden data, die menselijk denken en rationeel redeneren repliceren (zoals bijvoorbeeld het generaliseren, beargumenteren, interpreteren en het leren van het verleden). AI biedt ook veel kansen voor het onderwijs en kan ingezet worden voor bijvoorbeeld roostering, serviceprocessen, verbeteren van gelijke kansen, het verbeteren van het toetsen van kennis, het plaats- en tijdonafhankelijk (leven lang) leren of kwaliteitszorg.
Meer weten over Artificial Intelligence? Bekijk dit artikel eens:
Klik hier voor de Engelse site! / Click here for the English site!