UTMESA+MESA+NieuwsQuantum Delta NL presenteert Quantum Meets

Quantum Delta NL presenteert Quantum Meets

Het Nationaal Groeifonds Programma Quantum Delta NL organiseert van 12 tot en met 16 juni Quantum Meets: een week vol met evenementen om te inspireren, verbinden en leren over quantumtechnologie. De aftrap van deze week vind plaats op de Universiteit Twente.

Het evenement, dat jaarlijks moet gaan plaatsvinden, vindt plaats verspreid over het hele land. De vijf hubs van Quantum Delta – Amsterdam, Delft, Rotterdam, Eindhoven en Enschede – nemen ieder een van de vijf dagen voor hun rekening. MESA+, Hogeschool Saxion, ROC van Twente en ChipTech Twente zijn organiseren het programma in Twente.

Lunchlezingen en registratie

De week bevat een vol programma met workshops, lezingen en netwerkmogelijkheden. De meeste evenementen zijn gratis te bezoeken. Bekijk voor het volledige programma de website van Quantum Meets. Op 12 juni begint de week met een lunchlezing van Peter Lodahl, professor in quantum fysica aan het Niels Bohr Instituut van de Universiteit van Kopenhagen. Daarmee komt Lodahl even terug in Twente, nadat hij hier van 2002 tot 2005 als postdoc onderzoek deed.

Aanmelden lunchlezing Lodahl
Voor lunch wordt gezorgd, registreer je hiervoor op tijd.

De rest van de week organiseren de Twentse partners ook evenementen. Zo organiseert ChipTech Twente samen met het Talent & Learning Centre van QuantumDelta op dinsdag 13 juni een ChipTech-lunch bij Connect U en op woensdag 14 juni organiseert het Saxion samen met UT een lunchlezing met Kees Eijkel in Waaier 2 (Breedveldzaal) van de UT. Aansluitend vind er een stage- / vacaturemarkt  voor studenten van Hogeschool Saxion en UT plaats.

Aanmelden lunchlezing Eijkel
Voor lunch wordt gezorgd, registreer je hiervoor op tijd.

Over Quantum Delta NL

Quantum Delta NL (QDNL) is een stichting – bestaande uit kennisinstellingen, bedrijven en maatschappelijke organisaties – met als doel: Binnen de komende zeven jaar, Nederland positioneren als Silicon Valley van de quantumtechnologie. Het kabinet heeft met het Nationaal Groeifonds 615 miljoen euro toegekend om dit doel te realiseren. QDNL omvat heel Nederland, maar heeft vijf core hubs: Universiteit Delft, Technische Universiteit Eindhoven, Universiteit Leiden, Universiteit Twente en Universiteit van Amsterdam.