UTDienstenCFMLTSHNieuwsUniversity College Twente experminenteert met inrichting gebouw Citadel

University College Twente experminenteert met inrichting gebouw Citadel

In aanloop naar de nog nader te bepalen definitieve huisvesting start het University College Twente (UCT) een pilot met de inrichting van het huidige gebouw de Citadel. Vorige week is het experiment gestart door de muren van het gebouw te slopen. Studenten van het UCT hebben samen met Industrial Design studente Jil Hötte de ontwerpen gemaakt voor o.a. meubilair en accessoires.

Het idee is om uit te zoeken of middels een vernieuwde inrichting van ‘community spaces,’ projectruimtes en werkplekken, samenwerking in het onderwijs door studenten, onderzoekers en docenten op een positieve wijze kan worden beïnvloed. Het University College wil met de herinrichting van het gebouw ook uitproberen of dit effect heeft op de toegankelijkheid en uitstraling van het University College Twente.

In het kader van de langere doorlooptijd van het Lange Termijn Huisvestingsplan, wordt gebouw de Citadel in het jaar 2019 gesloopt en opnieuw gebouwd voor faculteit ITC. Tegen die tijd krijgen de huidige bewoners van Citadel een ander onderkomen, zo ook het University College. In het LTSH wordt de komende tijd uitgezocht welke plek op de campus zich het beste leent voor wat de UT met het University College Twente voor ogen heeft. Het UCT ATLAS gebruikt die periode om op een experimentele wijze invulling te geven aan hun learning community.

Bekijk de ontwerpen van de studenten hier online en wees welkom voor bezichtiging na 12 Januari.

Contactpersoon: Bertyl Lankhaar, Woordvoerder College van Bestuur, tel 053 489 2210