UTDienstenCFMLTSHNieuwsJaarplan ontwikkeling vastgoed en huisvesting 2018

Jaarplan ontwikkeling vastgoed en huisvesting 2018

Het College van Bestuur heeft het ‘Jaarplan ontwikkeling vastgoed en huisvesting 2018’ met instemming van de Universiteitsraad en de Raad van Toezicht vastgesteld.

Dit plan is een actualisatie van het jaarplan 2017. Dit jaarplan is de concrete vertaling van het Lange Termijn Huisvestingsplan (LTSH) met een overzicht van alle bestaande huisvestingsprojecten en nieuwe initiatieven voor huisvestingsprojecten op de campus van de Universiteit Twente, zoals bekend in 2018. Aangegeven wordt welke projecten dit jaar lopen dan wel noodzakelijkerwijze gestart worden en welke overige projecten prioriteit krijgen, inclusief onderhouds- en renovatieprojecten.

Landelijke, regionale- en UT gerelateerde ontwikkelingen
Het jaarplan houdt rekening met relevante strategische ontwikkelingen binnen en buiten de UT. Hierbij valt te denken aan:

• de ontwikkeling in studenten- en medewerkers aantallen
  • de interesse van externe partijen in huisvesting op de campus
  • de toenemende huisvestingsbehoefte van internationale studenten en medewerkers
  • de politiek-maatschappelijke discussie over huisvesting: bv. het onderzoek van de Algemene Rekenkamer, de ontwikkelingen op het gebied van duurzaamheid en energiebesparing.
  • de ontwikkelingen op gemeentelijk niveau in het Masterplan Kennispark
  • de ontwikkelingen ten aanzien van de Noordelijke Ontsluiting Enschede Kennispark.

Concrete huisvestingsprojecten in 2018
Dit  jaar domineren de oplevering van de Technohal, zodat het cluster Health in 2019 het gebouw kan betreden en de oplevering van de Hogekamp waar  studentenhuisvesting en het nieuwe U Parkhotel worden gerealiseerd.

In 2018 wordt bovendien aan de  volgende noodzakelijke projecten gewerkt:

• Herziening plein gebouw Hogekamp
  • Aansluiting van het O&O op gebouw Technohal na de herontwikkeling

De  prioritering van nieuwe initiatieven op het gebied van huisvesting wordt indien nodig aangepast aan de actuele ontwikkelingen.  Twee keer per jaar wordt de  klankbordgroep gevraagd om hierover te adviseren.

Toekomstige ontwikkelingen vrijkomende gebouwen
Door de huidige ontwikkelingen komen een aantal gebouwen op de campus in de nabije toekomst leeg te staan. Op welke wijze deze gebouwen worden herbestemd wordt in 2018 nader onderzocht. Het gaat hierbij onder andere om de Boerderij waar de Faculty Club momenteel is gehuisvest, de Faculty Club krijgt dit jaar een plek in het nieuwe U Parkhotel.

Vind hier het volledige jaarplan ‘Ontwikkeling vastgoed en huisvesting 2018

Vragen over huisvestingsprojecten op de campus? Contactpersoon is Bertyl Lankhaar, woordvoerder College van Bestuur, T: 053- 489 2210