UTDienstenCFMLTSHNieuwsDefinitieve gunning aanbesteding renovatie Technohal

Definitieve gunning aanbesteding renovatie Technohal

Het College van Bestuur heeft maandag 31 juli jl. besloten tot definitieve gunning voor de bouw van de Technohal op de campus van de Universiteit Twente. De daadwerkelijke bouw van de te renoveren Technohal start in oktober 2017.

Drie partijen zijn geselecteerd voor de gunning
In de Europese aanbesteding is het project is opgedeeld in drie verschillende percelen waarvoor een uitvoerende partij gecontracteerd wordt. Hierbij gaat het om de bouwkundige, de elektrotechnische en de werktuigbouwkundige werkzaamheden.

Vijf partijen zijn per onderdeel in de tweede fase van de aanbestedingsronde door de UT uitgenodigd om een inschrijving te doen. Deze inschrijvingen zijn inmiddels op kwaliteit beoordeeld door een beoordelingscommissie, bestaande uit vertegenwoordigers van het facilitair bedrijf, inkoop, cluster Health, Nanolab en een onafhankelijk adviseur.

De beoordeling van de inschrijvingen heeft het College van de commissie overgenomen. Dit leidt tot de voorlopige gunning aan de volgende partijen:

• Dura Vermeer voor de bouwkundige werkzaamheden
  • BAM voor de elektrotechnische werkzaamheden
  • Homij voor de werktuigbouwkundige werkzaamheden

Subsidie zonnepanelen
De Rijksdienst voor Ondernemend Nederland heeft de UT een subsidie toegekend voor de plaatsing van zonnepanelen op het dak van de Technohal. Een eigen duurzame energieopwekking verbetert de energieprestatie van het gebouw aanzienlijk. De elektriciteit die wordt opgewekt is vergelijkbaar met de elektriciteitsbehoefte van 100 huishoudens.
Dankzij de subsidie en de energieopbrengst van de panelen zijn de kosten voor de UT na ruim vijf jaar weer terugverdiend. Tevens bieden de zonnepanelen mogelijkheden voor onderzoek op het gebied van zonnecellen door UT-wetenschappers.

Impressie interieur en meubilair en de voorlopige indeling kantoren
Op dit moment wordt er hard gewerkt aan de nadere uitwerking van het interieur en meubilair. Tevens wordt een eerste voorzet gegeven voor de omgeving van de Technohal. De indeling van de kantoren wordt nader uitgewerkt, en de eerste voorzet van de inhuisplanning wordt gemaakt.

De interieurarchitect heeft gekozen voor afwerkingen en vormen die goed passen bij het gebouw, een akoestische toegevoegde waarde hebben en intensief gebruik aan kunnen. De glazen wanden in het gebouw worden van folie voorzien, waarbij een eenheid voor het gehele gebouw wordt gecreëerd.

Op de website is een eerste indruk te krijgen.

Het bestaande meubilair dat door de medewerkers van cluster Health wordt gebruikt, wordt hergebruikt bij de inrichting van de kantoren in het nieuwe gebouw. De komende periode wordt een partij geselecteerd die daarbij gaat adviseren, om zo goed mogelijk aan te sluiten bij het ontwerp van de interieurarchitect.

Planning en laatste rondleiding voor start van de bouw
In oktober starten de bouwwerkzaamheden. Direct na definitieve gunning start de onderlinge afstemming tussen de verschillende percelen en de bouwvoorbereiding, vervolgens wordt het bouwterrein ingericht en wordt er inpandig gestart met de opbouw.
De huidige gevel wordt verwijderd, waarna de nieuwe gevel zal worden geplaatst. Als het gebouw weer wind- en waterdicht is vindt de afbouw plaats. Volgens planning is dit december 2018 gereed en kan begonnen worden met de inhuizing.

Rondleiding vóór start bouwfase
Voor geïnteresseerden vindt er voor die tijd een rondleiding in het ‘kale’ gebouw. Hierover volgt binnenkort nog nadere informatie

Film rondleiding toekomstige gebruikers Technohal
In mei dit jaar heeft de gebruikersgroep van Health een rondleiding gehad in de Technohal. Deze foto’s  en film geven daar een impressie van.

Contactpersoon: Bertyl Lankhaar (+31 (0) 53 489 2210 or +31 (0)6 2002 74 35), woordvoerder College van Bestuur Universiteit Twente.

Meer information op de website Lange Termijn Strategische Huisvesting:  https://www.utwente.nl/en/ltsh/