Overig

E-mail instellen op Thunderbird

INLEIDING

Het is mogelijk om met behulp van Thunderbird e-mail te versturen, te ontvangen, agenda’s te delen met anderen en jouw medewerkersmail in Thunderbird in te laden.

VOOR JE BEGINT:

  • Voor studenten is deze handleiding niet van toepassing.
  • Bij het doorlopen van de handleiding zul je regelmatig handelingen moeten uitvoeren. Hierbij wordt een vaste schrijfwijze gehanteerd in deze handleiding: referenties naar tekst op schermen of referenties naar knoppen zijn cursief gedrukt, gegevens die je zelf moet invullen zijn vet gedrukt.

E-mail instellen in Thunderbird

Stap 1: Download en installeer Thunderbird

Stap 2: Maak een nieuw account aan

  • Maak een nieuw account aan.

dd

Stap 3: Gebruik je bestaande e-mailadres

  • Klik op Dit overslaan en mijn bestaande e-mailadres gebruiken.

ff

Stap 4: E-mailaccountset-up

  • Vul je gegevens in.
  • Klik op Doorgaan.

ff

Stap 5: Handmatige configuratie

  • Klik op Handmatige config

ff

Stap 6: Handmatig invoeren gegevens

Achter Inkomend:

  • Kies IMAP.
  • Typ als serverhostnaam: xs.utwente.nl.
  • Kies poort 993.
  • Kies SSL/TLS.
  • Kies Normaal wachtwoord.

Achter Uitgaand:

  • Kies SMTP.
  • Typ als serverhostnaam: smtps.utwente.nl.
  • Kies poort 465.
  • Kies SSL/TLS.
  • Kies Normaal wachtwoord.

Achter Gebruikersnaam

Voor je eigen mailbox:

  • Typ GoghV

Voor functionele mailbox:

  • Typ AD\GoghV\{maiboxalias}. De mailboxalias is meestal het deel van het e-mailadres vóór @utwente.nl.
  • Klik op Klaar.

wv

  • Jouw e-mailaccount is nu met succes in Thunderbird geconfigureerd.