Mac OS X

Mail onder Outlook 2016 voor Mac

INLEIDING

Het is mogelijk om jouw medewerkersmail, contactpersonen en agenda in te laden in Microsoft Outlook 2016 voor Mac.

VOOR JE BEGINT

  • Voor studenten is deze handleiding niet van toepassing.
  • De handleiding is geschreven voor Mac OS X 10.12 (Sierra). De stappen voor eerdere versies van Mac OS X zijn vrijwel identiek, de afbeeldingen kunnen enigszins verschillen. Voor Windows is een aparte handleiding beschikbaar.
  • Bij het doorlopen van de handleiding zul je regelmatig handelingen moeten uitvoeren. Hierbij wordt een vaste schrijfwijze gehanteerd: referenties naar tekst en knoppen op schermen zijn cursief gedrukt, gegevens die je zelf moet invullen zijn vet gedrukt.

INSTELLEN MAIL VOOR OUTLOOK VIA EXCHANGE

STAP 1: OPEN HET MAILPROGRAMMA

  • Klik op het icoon voor Outlook in de dock.

 

STAP 2: PREFERENCES

  • Klik op Outlook in de menubalk.
  •  Klik op Preferences…

 

STAP 3: ACCOUNTPAGINA

  • Klik op Accounts.

 

STAP 4: KIES ACCOUNTTYPE

  • Klik op Exchange or Office 365.

 

STAP 5: JOUW GEGEVENS

  • Typ achter E-mail adress jouw volledige medewerkers e-mailadres.
  • Kies achter Method voor User Name and Password.
  • Typ achter User name AD\ jouw gebruikersnaam (bijv. AD\JansenJ).
  • Typ achter Password het bijbehorende wachtwoord.
  • Laat het vinkje bij Configure automatically aanstaan
  • Klik op Add Account.
  • De e-mail wordt ingeladen.