Mac-account: bij het verwijderen van software/ profielen/ herinstallatie van software zal de Mac vragen om het accountwachtwoord in te voeren die je zelf hebt mogen kiezen bij het installeren van de Mac.

Dit scherm zal er als volgt uit zien, de tekst “Configuration Profile Tool” kan afwijken:


Keychain

Voor we overal ons nieuwe wachtwoord invoeren kunnen we het beste de oude referenties aanpassen of verwijderen in de keychain. Deze open je door rechtsboven op het vergrootglas te klikken en in te typen “Keychain”. Je zult keychain of sleutelhanger toegang in beeld krijgen, start deze op.


Zoek de regels op waar Universiteit Twente inlog gegevens benodigd zijn/waren, en verwijder deze:



Je zult in de Keychain onder andere wachtwoorden vinden voor:

-VPN

-Webdrive

-AD M- en P-schijf

-Eduroam

-Follow-me


Herinstallatie Printer:

Zie: printer herinstalleren mac.


Herinstallatie Eduroam

Controleer in system preferences () of je een item ‘Profiles’ ziet staan ()

Verwijder de Eduroam profielen die hier eventueel geïnstalleerd zijn. Verwijder ook de referenties in de keychain die te maken hebben met Eduroam.

Klik vervolgens rechts boven aan op het netwerk plaatje () en selecteer Eduroam. Er zal na een aantal seconden gevraagd worden om een gebruikersnaam en wachtwoord. Vul bij gebruikersnaam je m-nummer in gevolgd door @utwente.nl (voorbeeld: m1234567@utwente.nl) en bij wachtwoord je UT wachtwoord. Klik op OK, en je zou weer verbinding moeten hebben.




Webdrive

Verwijder in de Keychain de gegevens voor Webdrive:



Klik op het bureaublad en kies boven aan in je scherm op “Go”


Selecteer “Connect to Server” uit de lijst

Maak opnieuw verbinding met server adres: https://webdrive.utwente.nl

Log in met ad\jansenp en je wachtwoord



Druk op “Connect” en je zult de mappen van de M- en P- schijf weer te zien krijgen


VPN Tunnelblick

Verwijder de gegevens voor Tunnelblick uit de keychain.

Bij het opnieuw verbinden zal Tunnelblick opnieuw om inlog gegevens vragen.

Vul bij gebruikersnaam je m-nummer in, bij wachtwoord je UT-wachtwoord en zorg dat “save in keychain” aan staat.


AD-domein M- en P-schijf

Verwijder de gegevens voor ad.utwente.nl uit de keychain.


Klik op het bureaublad en kies boven aan in je scherm op “Go”


Selecteer “Connect to Server” uit de lijst

Maak opnieuw verbinding met server adres: smb://ad.utwente.nl

Log in met ad\jansenp en je wachtwoord


Skype for Business

Zorg dat Skype for Business / Lync gesloten is

Verwijder het application password in de keychain voor Microsoft Lync

Start Skype for Business / Lync opnieuw en zorg dat je in logt met ad\achternaamvoorletters en je wachtwoord (Bijv. ad\jansenp).