FAQ ICT-services

FAQ BlueJeans video conferencing

Hoe en tot hoe ver in de toekomst kan ik een conferentie aanvragen?

Er zit geen tijdslimiet aan het indienen van een aanvraag. Het is dus mogelijk om een toekomstige conferentie alvast aan te vragen.

Dit beantwoordt mijn vraag
JaNee
Bedankt voor je vraag

Wat is de doorlooptijd van een conferentie aanvraag?

De doorlooptijd kan gemiddeld 1 werkdag bedragen.

Dit beantwoordt mijn vraag
JaNee
Bedankt voor je vraag

Kan er met spoed een conferentie worden aangevraagd?

Een vereiste hierbij is het invullen van het aanvraag formulier met alle gevraagde gegevens. Hierna kan er telefonisch of per e-mail contact op worden genomen met de Servicedesk ICT. Er zal dan op basis van "best effort" een conferentie worden aangemaakt.

Dit beantwoordt mijn vraag
JaNee
Bedankt voor je vraag

Wat is het maximaal aantal deelnemers bij een conferentie?

Het is mogelijk om standaard tot 25 deelnemers uit te nodigen voor een conferentie. Dit aantal is in overleg te verhogen tot maximaal 100 deelnemers.

Dit beantwoordt mijn vraag
JaNee
Bedankt voor je vraag

Kan een conferentie worden geannuleerd?

De conferentie wordt automatisch verwijderd nadat aan de verloop datum voorbij is gegaan. Hierdoor is het niet nodig om een aangevraagde conferentie handmatig te annuleren.

Dit beantwoordt mijn vraag
JaNee
Bedankt voor je vraag

Bestaat er de mogelijkheid om de conferentie op te nemen?

Ja, het is mogelijk om een conferentie op te nemen. Hiervoor dient echter voortijdig contact te worden opgenomen met de Servicedesk ICT. De aanvrager krijgt dan enige tijd na afloop van de conferentie een separaat audio & video bestand van de betreffende opname.

Dit beantwoordt mijn vraag
JaNee
Bedankt voor je vraag

Kan ik ook inbellen met een mobiele/vaste telefoon?

Ja, dit is mogelijk. Zie de aanvraag e-mail voor de lijst met lokale telefoonnummers. Wanneer er voor deze optie wordt gekozen dan kan alleen via audio worden deelgenomen aan de conferentie.

Dit beantwoordt mijn vraag
JaNee
Bedankt voor je vraag

Hoe kan ik mijn configuratie/opstelling testen?

Voorafgaand aan het betreden van de digitale conferentie ruimte kan er worden gekeken of alles correct functioneert. Er kan tijdens dit scherm ook worden gekozen welke audio/video input door BlueJeans gebruikt dient te worden.

Dit beantwoordt mijn vraag
JaNee
Bedankt voor je vraag

Een bepaalde deelnemer van een conferentie is slecht te horen

Het kan voorkomen dat een deelnemer niet goed te horen is. Dit heeft zeer waarschijnlijk dan te maken met de internet verbinding van de betreffende deelnemer. Het gebruiken van de BlueJeans applicatie kan mogelijk dit probleem oplossen. Het beschikken over een stabiele en snelle internet verbinding blijft hierbij echter een belangrijke vereiste.

Dit beantwoordt mijn vraag
JaNee
Bedankt voor je vraag

Waarom zou ik kiezen om de BlueJeans app te gebruiken?

Door gebruik te maken van de BlueJeans app wordt o.a. de gehele sessie stabieler, is de geluidskwaliteit hoger en is het eenvoudiger om beeldscherm delen gebruiksvriendelijker uit te voeren. 

Dit beantwoordt mijn vraag
JaNee
Bedankt voor je vraag

Waar kan ik de BlueJeans app downloaden?

Wanneer er in de bevestiging e-mail op de zogenaamde "Meeting URL" wordt geklikt dan komt er een tussenscherm in de webbrowser tevoorschijn. Als er vervolgens op "GET THE BLUEJEANS APP" wordt geklikt dan kan het installatie bestand worden gedownload. Dit installatie bestand dient dan geïstalleerd te worden. Hierna kan er geklikt worden op "Try again" en de stappen op het scherm worden gevolgd.

Dit beantwoordt mijn vraag
JaNee
Bedankt voor je vraag

Is BlueJeans beschikbaar voor studenten?

Nee, op dit moment is deze dienst enkel beschikbaar voor medewerkers van de Universiteit Twente.

Dit beantwoordt mijn vraag
JaNee
Bedankt voor je vraag