FAQ

FAQ Fiber to the Home

Waar kan ik handleidingen vinden over Fiber to the Home

Klik hier.

Dit beantwoordt mijn vraag
JaNee
Bedankt voor je vraag

Waarom zou ik gaan overstappen naar Fiber to the Home?

Glasvezel is tot veel sneller dan ADSL.

Glasvezel biedt een stabielere verbinding.

Een glasvezel-aansluiting is symmetrisch (oftewel upload en downloadsnelheid is gelijk). 

Met een glasvezel-aansluiting bent u direct gekoppeld aan het netwerk van de UT.

Met een glasvezel-aansluiting heeft u ook toegang tot IPTV.

Dit beantwoordt mijn vraag
JaNee
Bedankt voor je vraag

Wat zijn de prijzen voor Fiber to the Home?

De abonnementsprijs is €30,- incl. BTW per maand.

De glasvezelmodem wordt in bruikleen geplaatst en blijft eigendom van de UT.

Dit beantwoordt mijn vraag
JaNee
Bedankt voor je vraag

Rekent de UT aansluitkosten voor een glasvezel-aansluiting?

De UT rekent geen aansluitkosten voor een glasvezel-aansluiting.

Dit beantwoordt mijn vraag
JaNee
Bedankt voor je vraag

Hoelang duurt het voordat de aansluiting geactiveerd is?

De aansluiting kan binnen 1 week geactiveerd worden.

Dit beantwoordt mijn vraag
JaNee
Bedankt voor je vraag

Hoe kan ik Fiber to the Home aanvragen?

Aanvragen voor Fiber to the Home kan via de Selfservice Portal.

Dit beantwoordt mijn vraag
JaNee
Bedankt voor je vraag

Waarom kan ik alleen een "settopbox" aanvragen via de IPTV website?

De "settopbox" (waarmee u digitale televisie kunt ontvangen via de Fiber to the Home verbinding) is een dienst van de Vereniging Campus Kabel.  LISA ondersteunt VCK voor het transport van het verkeer, maar VCK levert de apparatuur en ondersteuning hiervan aan de eindgebruiker.
Voor meer informatie zie de website van VCK: https://vck.tv/aanvragen-iptv-settopbox/.

Dit beantwoordt mijn vraag
JaNee
Bedankt voor je vraag

Bij wie moet ik zijn voor ondersteuning?

Voor het aanvragen, opzeggen, of werking van de glasvezelmodem neem contact op met Servicedesk ICT. Voor vragen over de registratie van apparatuur, keuze van een eigen (Wi-Fi) router, of het helpen instellen hiervan neem contact op met SNT.

Dit beantwoordt mijn vraag
JaNee
Bedankt voor je vraag