Stichting Faculty ClubSinfonietta Aurora

Gratis uitvoering Sinfonietta Aurora 29 oktober 2010

Vanaf 16.30 uur – Audiozaal Vrijhof – Campusterrein Universiteit Twente

Sinfonietta Aurora, kamerorkest verbonden aan het Orkest van het Oosten, speelt vrijdag 29 oktober een gevarieerd borrelconcert. De uitvoering is laagdrempelig, voor iedereen met interesse maar zonder luisterervaring. Op het programma staan werken van o.a. Avison-Scarlatti, Mozart, Mendelssohn en Rachmaninoff. Concertmeester Peter Bogaert vertelt over ieder muziekstuk iets over de achtergrond, de componist of een leuke anekdote.

Vanaf 16.30 uur ben je welkom in de foyer van de Vrijhof op het campusterrein van de Universiteit Twente en bieden we je een welkomstdrankje aan. De uitvoering begint om 17.00 uur en zal ruim een uur duren. Na de uitvoering bieden wij een borrel en een hapje aan. De deuren van de Vrijhof sluiten om 19.30 uur. Toegang is gratis!

Meld je aan via: stichtingfacultyclub@utwente.nl of bel met Nienke Nijenhuis 053 – 489 5433.

Stichting Faculty Club

De Stichting Faculty Club heeft als doel kennis en wetenschap toegankelijk te maken. Niet alleen voor medewerkers en studenten, maar ook voor overheden, bedrijven en inwoners in de regio. Daarnaast wil zij een platform bieden voor de discussie over maatschappelijke thema’s, zoals duurzaamheid en innovatie. Daartoe organiseert de Stichting activiteiten rondom actuele thema’s binnen de universiteit, de regio, of de maatschappij. Tevens faciliteert de Stichting bij het opzetten en onderhouden van netwerken. Een borrelconcert past bij uitstek in deze wens om mensen bij elkaar te brengen. De campus van de Universiteit Twente en een eigen lounge in de Blomzaal van de Faculty Club (voorheen De Boerderij) vormt de vaste ontmoetingsplek.

Sinfonietta Aurora, het kamerorkest van het Orkest van het Oosten
Opgericht in 2006, neemt Aurora het publiek mee op een muzikale ontdekkingsreis. We brengen verbindingen tot stand met andere kunstvormen, met industrieel erfgoed en verschillende groepen in de maatschappij. Sinfonietta Aurora zoekt daarbij bewust naar contrasten tussen oud en nieuw, kunst en industrie, kijken en luisteren, vreemd en vertrouwd, klassiek en modern. Steeds op zoek naar nieuwe concertervaringen en een nieuw publiek, treedt Aurora zowel buiten als binnen op in kerken, moskee en synagoge, in het Arke Stadion en op de meest uiteenlopende plekken in museum TwentseWelle in Enschede.

Peter Bogaert, concertmeester

Geboren in Antwerpen, studeerde hij viool achtereenvolgens in Amsterdam, Basel en Berlijn. Zijn muzikale honger voert hem naar alle windstreken van de klassieke muziek. Hij volgt kamermuzieklessen bij leden van de Artemis, Alban Berg en LaSalle kwartetten, duikt in het muzikale leven in Berlijn, is lid van het hedendaagse AXYZ-Ensemble Amsterdam, en studeert nog compositie aan het Koninklijk Conservatorium in Den Haag.

Peter Bogaert is plaatsvervangend concertmeester in het Orkest van het Oosten, artistiek leider en concertmeester van Sinfonietta Aurora en de Baroque Academy of the Netherlands Symphony Orchestra en lid van het Valerius Ensemble. Laatstgenoemde zal in april 2011 een nieuwe compositie van hem in première brengen.