UTFaculteitenEEMCSNieuwsOverlijden Erik van Doorn

Overlijden Erik van Doorn

Afgelopen week bereikte ons het afschuwelijke nieuws dat onze collega Erik van Doorn is overleden aan de gevolgen van een noodlottig fietsongeval. Vanaf zijn aanstelling in 1985 aan wat toen nog de Technische Hogeschool Twente heette, tot aan zijn pensionering in 2014 was Erik een zeer gewaardeerd lid van de wetenschappelijke staf van het Department of Applied Mathematics (voorheen Faculteit Toegepaste Wiskunde). Maar ook na zijn pensionering bleef hij meerdere malen per week naar de afdeling komen om hier zijn geliefde onderzoek naar geboorte-sterfte processen en orthogonale polynomen voort te zetten.

Hij was een internationaal vooraanstaand wetenschapper, bijzonder gerespecteerd om zijn onderzoek, en een graag geziene spreker bij  veel conferenties. Tegelijkertijd was hij een uitermate inspirerend docent, die in traditionele hoorcolleges ingewikkelde stof helder en gestructureerd wist te presenteren, gebruikmakend van handgeschreven slides die niet onder deden voor menig powerpointpresentatie.
Boven alles was Erik een bijzonder prettig en aimabel mens. Hij genoot van het leven, had een brede belangstelling en een goed gevoel voor humor, en was altijd bereid om te luisteren en te helpen waar nodig. Hij werd dan ook zeer gewaardeerd door studenten en was geliefd bij zijn collega's.

We betreuren zeer dat hij nu zo ruw uit ons midden is weggerukt, en zullen hem enorm missen.
We wensen zijn vrouw Janny en verdere familieleden veel sterkte toe bij het verwerken van dit grote en onverwachte verlies.

Namens het bestuur van de faculteit Elektrotechniek Wiskunde en Informatica (EWI).